אנליסטים על דוחות פרטנר: "שנת 2012 תהיה קשה מאוד"

רמי רוזן מהראל פיננסים: אנחנו מעדיפים השקעה במניית פרטנר על פני סלקום ■ ליאת גלזר וגלעד אלפר מאקסלנס: מתירים את המלצתנו על פרטנר בהמלצת תשואת שוק ומורידים את מחיר היעד ל-17 שקל למניה

חברת פרטנר דיווחה היום על צניחה של 43% ברווח הנקי של הרבעון הראשון של 2012 ל-146 מיליון שקל, ועל קיטון של 11% בהכנסות הרבעון ל-1.57 מיליארד שקל. לאחר פרסום הדוחות פרסמו אנליסטים המסקרים את החברה תגובות.

ליאת גלזר וגלעד אלפר מאקסלנס ברוקראז' מציינים כי תוצאות פרטנר היו בצפי כאשר ההפתעה היחידה לשלילה הייתה איבוד המנויים בכל מגזרי החברה (1% ממנויי ה- pre paid ו-2.3% ממנויי ה- ISP) - נקודה שעולה בקנה אחד עם כך פחות מתרכזת בנתח השוק שלה ויותר באיכות המנויים.

"נכון להיום נראה שמרבית הקלפים על השולחן בשוק הסלולר כאשר המחירים של הוט וגולן טלקום בחוץ ולכן אי הוודאות ירדה. יחד עם זאת, עדיין יש סימן שאלה אחד עיקרי אשר עשוי להשפיע לשלילה על המניות והוא קצב גיוס המנויים ע"י החברות החדשות/ איבוד המנויים ע"י החברות הותיקות".

באקסלנס מציינים כי עם פרסום נתונים ראשונים של קצב גיוס המנויים בהוט וגולן "נוכל להעריך בצורה המתקרבת לרציונאלית, לאן מועדות פניהם של רווחי סלקום ופרטנר. בצד הלקוחות, אנו מעריכים כי גם ברבעונים הקרובים נמשיך לראות איבוד מנויים מצידה של פרטנר הן במגזר ה-ISP והן במגזר הסלולרי. אנו מתירים את המלצתנו על פרטנר בהמלצת תשואת שוק ומורידים את מחיר היעד ל-17 שקל למניה".

סבינה פודבל, אנליסטית לידר שוקי הון, ממשיכה לדבוק בדעה כי מניות הסלולר אינן זולות. "אנו מעריכים כי הגברת הלחצים התחרותיים בתחום ימשיכו לפגוע בתוצאות העסקיות של החברה. השחיקה בתוצאות העסקיות של החברה שראינו ברבעון ממחישה את הרגישות הגבוהה של החברה להגברת התחרות ולשחיקת מחירי הסלולר".

פודבל סבורה כי כניסתן של גולן ומירס לתחום הסלולר במאי השנה תגרום לעליית מדרגה ברמת התחרות, דבר שיתורגם לשחיקה מהותית נוספת בתוצאות החברה. לאור זאת, בלידר מעדכנים את מחיר היעד לכ-20 שקל וממשיכים להמליץ על חשיפה מוגבלת למניה.

"התמחור בענף הסלולר ממשיך להישאב מטה והוא לא יעצור בטווח הנראה לעין"

רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, אומר כי "כשבוע וחצי לאחר שינויי סדרי עולם בתחרות של הסלולר, דיווחה פרטנר על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2012. התוצאות הן חלשות מהצפי כמעט בכל פרמטר ולאור בחינת התוכניות העסקיות של החברה היא לא מחלקת דיבידנד למשקיעים בשלב זה".

מה שבולט מהתוצאות הוא הירידה בהוצאות התפעוליות בגלל תוכנית ההתייעלות של פרטנר - שהתחילה לפני שני רבעונים ונמשכת גם ברבעון השני. הירידה בהוצאות התפעוליות עמדה על 80 מליון שקלים, וברבעון הקרוב נראה המשך ירידה בפרמטר זה. ולמרות ההתייעלות, הרווח התפעולי של פרטנר היה נמוך ברבעון הזה ממה שהיה ברבעון הקודם - 15.8% לעומת 16.8%.

על רקע השינויים שחלים בתחרות בענף הסלולר, רוזן מעריך כי החברה תמשיך להתייעל גם במחצית השנייה של 2012 ולהמשיך ולהקטין את מצבת כח האדם שלה. התחרות בענף הסלולר אשר קפצה מדרגה לפני שבוע וחצי תמשיך להכאיב לחברות הסלולר הוותיקות והן ימשיכו להתאים את ההוצאות שלהן למצב התחרותי החדש. "אנחנו סבורים ששנת 2012 צפויה להיות קשה מאוד לכל חברות התקשורת בכלל והסלולר בפרט. אנחנו מעדיפים השקעה במניית פרטנר על פני סלקום מאחר ופוטנציאל ההתייעלות של פרטנר גבוה יותר משל סלקום, המכפילים שלה נמוכים יותר והיא נהנית מיחסים תזרימיים עדיפים."

צחי אברהם מכלל פיננסים מציין כי התמחור בענף הסלולר ממשיך להישאב מטה והוא לא יעצור בטווח הנראה לעין. הרבעון הבא יציג ירידה מול הרבעון הנוכחי, הרבעון השלישי יציג ירידה נוספת על רקע שחיקת המחירים וירידת מספר המנויים וכך הלאה. אין שינוי בהמלצה של אברהם: 'תשואת חסר' ללא מחיר יעד.

אילנית שרף מפסגות אומרת כי מדובר בדוח חלש אשר עדיין אינו מביא לידי ביטוי את מלוא עוצמת הרגולציה והתחרות שנפתחה בשוק הסלולר ובעיקר על רקע כניסתן של המפעילות החדשות בשבועות האחרונים. "אנו מעריכים כי התגברות התחרות בשנת 2012 צפויה להמשיך ולהעיב על תוצאות החברה ברבעונים הקרובים".