נעילה מעורבת בוול סטריט; הנפט צנח מתחת ל-90 דולר

הבנק העולמי מזהיר מפני גידול באינפלציה במדינות אסיה ■ אמש נחשף כי לוקאס פפדמוס הצהיר כי עדיין קיים סיכוי שיוון תפרוש מגוש האירו ■ מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו בחודש אפריל ב-3.3% ■ פייסבוק עלתה כ-3.2%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת. זאת, לאחר שבמשך רוב היום המדדים היו בטריטוריה שלילית על רקע הסנטימנט השלילי השורר בבורסות אירופה, הנוצר עקב התבטאויותיו של ראש ממשלת המעבר ביוון לוקאס פפדמוס, שהצהיר אמש כי קיים סיכוי סביר שיוון תפרוש מגוש האירו, ועקב ההכנה לכאורה של מדינות גוש האירו ל"יום שאחרי". בזירת המאקרו פורסמו היום נתונים חיוביים בנדל"ן - מכירות הבתים החדשים לחודש אפריל ומדד מחירי הבתים.

כאמור אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר המשקיעים הגיבו בין היתר להודעתה של סוכנות הדירוג פיץ', לפיה היא מורידה את דירוג האשראי של יפן בתי דרגות, על רקע העלייה ברמת החוב של המדינה.

כיוון השווקים הושפע היום מיוון והחששות מפרישתה מגוש האירו, בעיקר לאחר הצהרותיו של ראש ממשלת המעבר ביוון לוקאס פפדמוס, שאמר כי מדינתו שקלה לעשות הכנות לקראת האפשרות שהיא תפרוש מגוש האירו. "הפייננשל טיימס" חשף אמש כי פפדמוס אמר שאמנם לא סביר שיוון תצא מגוש האירו, אולם "הסיכוי עדיין קיים", וכן ציין כי ממשלתו שקלה לבצע הכנות לקראת יציאה אפשרית מהגוש. הצהרות אלה גורמים לשווקים באירופה לרשום ירידות של עד כ-2.5%.

בתוך כך, המשקיעים הגיבו לפגישתם של מנהיגי גוש האירו בבריסל, זאת לאחר שאמש דווח כי הם גיבשו תוכנית פיילוט לעידוד הצמיחה בכלכלות היבשת, במסגרתה הנציבות האירופית תזרים למדינות האיחוד 230 מיליארד אירו.

הבנק העולמי מזהיר היום כי מדינות השווקים המתעוררים באסיה צריכות לפקח על התפתחות האינפלציה בקרבן ולהיות מוכנות לנקוט בצעדים מוניטאריים כדי למנוע התפרצות אינפלציונית - זאת, למרות ניסיונם להאיץ את הצמיחה לאור ההאטה בכלכלת היבשת, בדגש על סין, על רקע משבר החוב באירופה.

נתונים חיוביים התפרסמו היום בשוק הנדל"ן האמריקני: מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו בחודש אפריל ב-3.3% ל-343 אלף בשיעור שנתי - 13 אלף בתים מעל צפי האנליסטים. המחיר הממוצע של בית חדש בארה"ב עלה ב-0.7% ל-235,700 דולר.

מחיר הנפט נפל היום אל מתחת ל-90 דולר, לראשונה מאז חודש נובמבר, עקב התקוות שנתלות בשיחות המתקיימות בימים אלה בין איראן והאו"ם. המחיר לחבית נפט ננעל היום על 89.8 דולר, לאחר שבתחילת מאי עמד המחיר על כ-106 דולר.

פייסבוק התחילה לעלות

ענקית המחשבים HP צפויה לפרסם דוחותיה לרבעון הראשון של 2012, כאשר צפי האנליסטים מצביע על רווח נקי למניה של 91 סנט. הדוחות של HP באים ברקע לדיווח בימים האחרונים כי החברה שוקלת לפטר כ-25,000 עובדים או 8% מכוח העבודה שלה.

פייסבוק המשיכה לרכז עניין גם היום, לאחר שאמש היא השילה מערכה 8.5%, וברקע בנק ההשקעות מורגן סטנלי שהיה אחד החתמים בהנפקת החברה, דוחה את הטענות כי הוא השפיע על כיוון המסחר במניה ביום ההנפקה.

בעקבות נאומו של מנכ"ל טבע הנכנס, ד"ר ג'רמי לוין, אתמול בכנס הביומד, מעריכים בזהירות בהראל פיננסים כי טבע צפויה להמשיך לדבוק גם תחום הגנריקה, אולם להיכנס במקביל לתחום ה"רפואה מותאמת אישית".

גוגל הודיעה כי השלימה את רכישת מוטורולה מובילטי תמורת 12.5 מיליארד דולר, בעסקת מזומנים לפי שווי של 40 דולר למניה.

דל ריכזה עניין היום לאור דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון שפספסו את התחזיות גם בשורת ההכנסות וגם ברווחים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]