מחיר הנפט ירד אל מתחת ל-90 דולר לראשונה מאז נובמבר

המחיר לחבית נפט ננעל היום על 89.8 דולר, לאחר שבתחילת מאי עמד המחיר על כ-106 דולר ■ "המחירים ייפלו לאזור ה-85 דולר לחבית ובסופו של דבר יבחנו את המחיר הנמוך של הקיץ שעבר - 75 דולר"

מחיר הנפט נופל היום (ד') אל מתחת ל-90 דולר, לראשונה מאז חודש נובמבר, עקב התקוות שנתלות בשיחות המתקיימות בימים אלה בין איראן והאו"ם. המחיר לחבית נפט ננעל היום על 89.8 דולר, לאחר שבתחילת מאי עמד המחיר על כ-106 דולר.

אתמול אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוקיה אמאנו כי הסכם בין הצדדים בעניין הגרעין האיראני צפוי להיחתם בקרוב, וכי נותרו חילוקי דעות בודדים עליהם ניתן יהיה לגשר. "הגענו להחלטה שמסכמת ומתמצתת את ההסכם. כל מה שאני יכול להגיד כרגע שנחתום על ההחלטה בקרוב".

דבר נוסף העוזר למתן את המחיר הוא הדוח השבועי של משרד האנרגיה האמריקני שהראה כי מלאי הנפט בארה"ב הגיע השבוע לשיא של 9 שבועות.

"אני צופה שהמחירים ייפלו לאזור ה-85 דולר לחבית ובסופו של דבר יבחנו את המחיר הנמוך של הקיץ שעבר - 75 דולר", אמר טוד הורביץ, אנליסט ראשי מחברת אדם מש בשיקאגו. "המחיר יורד כי המלאים ממשיכים לגדול והדולר מזנק לעומת האירו ובכך פוגע בכל הסחורות".