האומדן השני (האחרון) של מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן טיפס בחודש מאי לשיא שלא נראה מאז אוקטובר 2007. המדד עלה לרמה של 79.3 נקודות, זאת לעומת 76.4 נקודות באפריל.
קונצנזוס האנליסטים של מרקטוואץ' הצביע על כך שהמדד יטפס לרמה של 77.8 נקודות בלבד, בהתאם לאומדן הראשוני שלו.
נציין כי מדד אמון הצרכנים מודד את "תחושת העושר" של הציבור האמריקני, וכלכלנים עושים בו שימוש כדי לדעת לאן נושבת הרוח מבחינה הצריכה הפרטית.
"לצערי אמון הצרכנים עדיין מאוד פגיע ויכול לעבור שינויים רבים הנגרמים כתוצאה משוק העבודה המדשדש ומרמות השכר המשתנות, כפי שאכן קררה בשנתיים האחרונות", אומר ריצ'ארד קורטין, מנהל חברת מחקר. "אם ההאטה בשוק העבודה תימשך גם בחודשים הבאים, אז אמון הצרכנים עלול לשגת לאחור בפעם השלישית".
בסקר, שעליו מתבסס המדד ובו מתושאלים משקי הבית האמריקנים על המצב הכלכלי שלהם ועל "תחושת העושר", חצי מהנשאלים השיבו כי הם מרגישים שחל שיפור בכלכלה האמריקנית בשנה האחרונה ולכן יש להם תוכניות לרכוש מכוניות חדשות ומוצרים לבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.