האירו ימשיך להישחק מול הדולר? "עוד לא מצא תחתית"

בשבוע החולף נחלש האירו בכ-2.1% לרמה של 1.251 דולר לאירו, ונגע בשפל של כמעט שנתיים ■ כעת, תוהים אנליסטים: האם המטבע האירופי הגיע לתחתית, או שהנפילה בעיצומה?

השבוע הקודם היה דרמטי במיוחד עבור הסוחרים בשוק המט"ח. לאור החשש מהתגברות משבר החוב באירופה ויציאתה של יוון מגוש האירו, נהרו המשקיעים לעבר הדולר הנתפס ביניהם כבטוח, ו"ברחו" האירו, המטבע האירופי האחוד.

מול הדולר, רשם האירו בשבוע החולף את ירידתו השבועית המשמעותית ביותר מאז דצמבר 2011, כשהוא נחלש מול השטר הירוק בכ-2.1% לרמה של 1.2517 דולר לאירו. נציין כי במהלך השבוע הגיע האירו לרמה של 1.2496 דולר לאירו - שפל שלא ראה המטבע האירופי מאז יולי 2010.

כעת, תוהים אנליסטים רבים אם המטבע האירופי ימשיך לצנוח, או שמא פתרונות שונים אשר עשויים להגיע מכיוון אירופה, יובילו את המשקיעים לחזור למטבע. "חוסר הוודאות גדול מאד, הצמיחה נמוכה והיציאה של יוון מגוש האירו עדיין מאיימת", מסביר ארופ צ'אטרג', אסטרטג מט"ח מברקליס קפיטל בניו יורק. "סביר להניח שהאירו עוד לא מצא תחתית".

גם מנהלי קרנות הגידור לא אופטימיים, כאשר יותר ויותר ספקולנטים ממשיכים להעריך שהאירו יוסיף ויצנח מול הדולר גם השבוע. יתרות השורט על האירו גדלו בשבוע שהסתיים ב-22 מאי לרמה של 195,361, לעומת 173,869 בשבוע שקדם לו. ב"בלומברג" מציינים כי מדובר בשבוע שלישי ברציפות בו גדלות יתרות השורט על המטבע.

"התיאבון לסיכון הניע את המסחר באירו, אולם כעת הוא נעלם", מציין ראבי בהרדווי, אנליסט מווסטרן יוניון בוושינגטון.