הדולר והאירו התחזקו קלות; "הדולר ימשיך להתחזק"

השער היציג של הדולר נקבע בעלייה של 0.18% ל-3.856 שקלים ■ היום תתפרסם החלטת הריבית - צפויה להישאר ללא שינוי

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') בהתחזקות של האירו והדולר על רקע האופטימיות היחסית שנושבת מאירופה. השער היציג של הדולר רשם עלייה של 0.18% לרמה של 3.856 שקלים, כאשר המטבע האירופי התחזק בכ-0.2% מול השקל לרמה של 4.849 שקלים.

בזירה העולמית, האירו נסחר ביציבות מול הדולר סביב רמה של 1.256 דולר לאירו, על רקע החדשות מיוון כי המפלגה הדמוקרטית החדשה - התומכת במדיניות הצנע ובהיאשרותה של יוון בגוש האירו - מובילה בסקרים במדינה.

רון אייכל, כלכלן ראשי ואסטרטג במיטב, מציין היום כי "לאור הסביבה המאקרו כלכלית הקשה באירופה, חוסר הבהירות הפוליטית והמטבע המקומי ה"חזק", כאשר מנגד, הכלכלה האמריקאית מציגה התפתחויות סבירות למדי, אנו מעריכים כי התחזקות הדולר כנגד האירו צפויה להימשך באופק של השנתיים הקרובות. להערכתנו, ה-EUR-USD צפוי להיסחר בטווח של 1.2-1.1 דולרים לאירו בעוד שנה".

היום ב-17:30 יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יוני, כאשר ההערכה הרווחת בשוק ההון היא כי בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.5%.

עם זאת, מעניין יהיה לראות האם בבנק ישראל יכריזו על צעדים חדשים בשוק המשכנתאות לאחר שבשתי החלטות הריבית האחרונות דנו חברי הנהלת הבנק להטיל מגבלות חדשות נוכח העלייה המתמשכת בסעיף הדיור במדד המחירים לצרכן. כמו כן צפוי בנק ישראל להתייחס בהודעת הריבית למצב הכלכלי בישראל ובעולם.

להערכתנו, בבנק ישראל משוועים לירידה או לפחות לחודש ללא שינוי, כדי להוריד את הריבית ולצמצם את החשיפות להסתבכות באירופה", כותבים בסקירה השבועית של למבקס. "משבר החובות באירופה ימשיך להשפיע גם בשבועות הקרובים, אך למשקיע הפרטי צריכה להיות מתודולוגיית עבודה ברורה מאוד: להתעלם מהרעשים".

באירופה, כאמור, ממשיכים המשקיעים לעקוב אחר ההתפתחויות, לאחר שבמהלך הסופ"ש דיווחו כלי התקשורת בחו"ל כי גרמניה שוקלת לראשונה פשרה בעניין האירו-בונדס. במקביל, כאמור, התפרסמו גם חדשות טובות ביוון, שם סקרים ראשונים לקראת הבחירות מצביעים על התחזקות של המפלגה התומכת בתוכניות הצנע ובהישארות בגוש האירו.