הדולר בשיא של כמעט שנתיים: עלה ל-3.876 שקלים

בנק ישראל החליט אתמול על השארת הריבית במשק לחודש יוני על 2.5% ■ הדולר התחזק אל מול השקל וננעל ביציג של 3.876 שקל לדולר - רמת שיא מאז חודש יולי 2010

הדולר הגיע לשיא של כמעט שנתיים במהלך המסחר היום במטבע החוץ אל מול השקל, זאת לאחר החלטת בנק ישראל להשאיר את הריבית במשק ללא שינוי - 2.5%. שערו היציג של המטבע האמריקני עלה ב-0.52% ונקבע על 3.876 שקל לדולר, רמת שיא מאז חודש יולי 2010. האירו ננעל בשער יציג של 4.857 שקלים לאירו - עלייה של 0.16%.

אלי בן דוד, כלכלן ואנליסט ראשי בקבוצת ההשקעות usg capital, מציין כי "השקל צפוי להיחלש בשבועות הבאים אל מול הדולר עד אזור 3.90 שקלים, על רקע המשך אי הוודאות בכלכלה הגלובלית ועל רקע המשך ההאטה בצמיחה המקומית".

בנק ישראל הודיע אתמול על השארת הריבית לחודש יוני על כנה, קרי 2.5%, זה החודש החמישי ברציפות. בבנק מסבירים את ההחלטה כעקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמיכה בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

לאחר הודעת הריבית אמר גורם בכיר בבנק ישראל ל"גלובס": "במידת הצורך תתכנס הוועדה המוניטרית ותקבל החלטות שלא מן המניין, במועדים לא קבועים". במילים אחרות - בבנק ישראל שוקלים הורדת ריבית שלא במועד ההחלטה הקבוע. הפעם האחרונה שבה בנק ישראל נקט בפעולה דומה הייתה מיד אחרי קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ב-2008.

באירופה השווקים ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בספרד לאחר שהתשואות על אגרות החוב ל-10 שנים של המדינה חגים סביב רמות ה-7%. ראש הממשלה הספרדי מריאנו ראחוי ניסה להרגיע אתמול את השווקים ואמר כי הבנקים במדינה מספיק יציבים ולא יצטרכו לקבל כספי סיוע נוספים.

ביוון לעומת זאת, ביצעה אתמול הממשלה הזרמת חירום, באמצעות באמצעות אג"ח של קרן החילוץ, לבנקים הגדולים במדינה בהיקף של 18 מיליארד אירו. הבנק הלאומי היווני קיבל 6.9 מיליארד אירו, אלפא קיבל 1.9 מיליארד אירו, יורובנק קיבל 4.2 מיליארד אירו ופיראוס 5 מיליארד אירו.

[לאתר המט"ח]