סגירת הפעילות המפסידה בחו"ל, שעליה החליטה רשת האופנה קסטרו בשנה שעברה, סייעה לה לסכם היום (ד') את הרבעון הראשון של 2012 עם רווח נקי של 7.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון המקביל אשתקד הסבה פעילותה של קסטרו בגרמניה ובשווייץ לחברה הפסד רבעוני של 6.5 מיליון שקל. בנטרול התוצאות בחו"ל, הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2011 שהציגה החברה היה גדול יותר מהרבעון הפותח את השנה הנוכחית, ועמד על 8 מיליון שקל.
בשנה האחרונה גדל מספר החנויות של קסטרו בארץ ב-24 חנויות ל-160 חנויות, וצמיחה זו יחד עם עלייה במכירות בחנויות זהות, סייעה לה להציג שיפור של 4.5% בהכנסותיה הרבעוניות, שהגיעו לכ-156 מיליון שקל.
עלייה בהיקף ההוצאות
שיעור הרווח הגולמי שלה מהמכירות עלה מ-56.8% ל-58.8%, אחרי שב-2011 נפגעה מהפרשות מהפעילות שהופסקה בגרמניה ובשווייץ.
אולם עלייה בהיקף הוצאותיה של רשת האופנה - גם מכירה ושיווק וגם הוצאות הנהלה - הובילה לשחיקה ניכרת ברווח התפעולי, שירד מ-13.4 ל-9.7 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות ירד מ-9% ל-6.2%.
בקסטרו מציינים כי ברבעון הנוכחי גדלו הוצאות הרשת על דמי שכירות, גם בגלל התרחבותה וגם בגלל עליית המדד וכן גדלו הוצאותיה על פרסום ועל שכר.
בדוחות מציגה קסטרו נתוני פדיון חודשי ממוצע לשנים קודמות, שעמד ב-2011 על 1,908 שקל למ"ר - שיפור של 1% ביחס ל-2010, וכן פדיון חודשי ממוצע למ"ר בחנויות זהות, שעלה בכ-4% ל-2,029 שקל.
בשנה שעברה החליטה קסטרו לסגור את פעילותה הבינלאומית, אחרי 8 שנות פעילות והפסדים של עשרות מיליוני שקלים שצברה בתקופה זו. בסך-הכול הפעילות בגרמניה ובשווייץ הסבה לה ב-2010-2011 הפסדים של כ-30 מיליון שקל.
גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, מסר בתגובה: "קסטרו ממשיכה גם ברבעון הראשון של השנה להציג צמיחה במכירות, על אף תנאי התחרות הקשים. יצוין כי במהלך רבעון זה השיקה החברה את קו ה-Black, קולקציה מחויטת ואלגנטית".
תוצאות קסטרו
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.