מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, טוען כי ייתכן שההמלצות הסופיות של הוועדה לבחינת מחירי המזון, שבראשה הוא עומד, יהיו קשות יותר עבור רשתות השיווק.
"במסקנות הסופיות ייתכנו צעדים הרבה יותר אגרסיביים אל מול הרשתות והספקים, שיובילו להגדלת התחרות במשק הישראלי", אמר קדמי במפגש שערך אתמול (ג') בית ההשקעות אקסלנס.
כזכור, מוקדם יותר השבוע פרסמה ועדת קדמי את המלצותיה, אולם ניתוח ההמלצות מראה כי יישומן לא נראה באופק.
"נקודת המוצא של הוועדה הייתה הרצון להוריד מחירים לצרכן, בין היתר על-ידי הגדלת התחרות", אמר קדמי. "המסקנות שפורסמו נוגעות לכל שרשרת הערך, כאשר הוועדה חשה כי בשנים האחרונות עבר הכוח מן הצרכנים והחקלאים לספקי וקמעונאי המזון. חלק משמעותי מהמסקנות אף מתייחס לרשתות וספקי המזון הקטנים, מתוך הצורך לחזק אותם".
ליאת גלזר, אנליסטית באקסלנס, העריכה כי "אם תהליך עידוד הספקים הקטנים יישא פרי, אנו עשויים לראות שינוי בנתחי השוק של הספקים, אך זהו תהליך שיתפרס על פני השנים. בצד הרשתות, חברות כמו רמי לוי וחצי חינם צפויות ליהנות מעדיפות רגולטורים בפתיחת סניפים, אך מנגד הן ייפגעו מהפסקת מימון פתיחת הסניפים על-ידי הספקים הגדולים".
להערכת אקסלנס, המסקנות יביאו את החברות לפעול כבר היום על מנת להתאים את עצמן לשינויים הצפויים בשוק, בהסתכלות קדימה בפן של שיקולי כניסה לתחומים חדשים, מקורות צמיחה עתידיים, ועבור הרשתות שינוי בשיקולי פתיחת סניפים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.