בכיר לשעבר ב-yes מונה למנכ"ל ועדת המדידה באינטרנט

גל תורג'מן, לשעבר מנהל הפיתוח העסקי של yes, נבחר למנכ"ל ועדת מדרוג גלישת האינטרנט בישראל ■ תורג'מן, שייכנס לתפקידו כבר החודש, יחליף את שגיא סטוניס, שהודיע על פרישתו לפני 3 חודשים

גל תורג'מן, לשעבר מנהל הפיתוח העסקי של yes, נבחר למנכ"ל ועדת מדרוג גלישת האינטרנט בישראל. תורג'מן, שייכנס לתפקידו כבר החודש, יחליף את שגיא סטוניס, שהודיע על פרישתו לפני שלושה חודשים ולאחר כארבע שנים כמנכ"ל הוועדה. תורג'מן פועל בשנים האחרונות בתפקידי ניהול וייעוץ בתחום הניו מדיה, הטכנולוגיה וההון סיכון, בין היתר של קבוצת RGE, הבעלים של ערוץ הספורט וערוץ הילדים. בעבר, כאמור, שימש כמנהל הפיתוח העסקי בחברת yes והוביל את פעילות האינטרנט של החברה, וכן היה ממקימי חברת הבידור הדיגיטלי vbox, שם שימש כסמנכ"ל שיווק ומכירות.

תורג'מן נבחר מתוך למעלה מ-500 איש שהגישו מועמדות לתפקיד. גורמים בוועדה ציינו כי הופתעו מאוד מכמות המועמדויות שקיבלו ובמיוחד מהעובדה שרבים מהם בבחינת Over Qualified. לישורת האחרונה הגיעו בשבועיים האחרונים שלושה מועמדים, שמתוכם נבחר תורג'מן. הוועדה הוקמה לאחר שנים רבות של נסיונות ומאז נובמבר אשתקד היא מפרסמת מדי חודש את נתוני הגלישה של אתרי האינטרנט הישראלים המובילים.

לדברי תורג'מן, "בפני הוועדה ניצבים אתגרים מורכבים, כמו העובדה שהוצאות הפרסום באינטרנט בישראל נמצאות בירידה בניגוד למגמה העולמית. הוועדה בראשותי תתרום לצמיחת שוק הפרסום באינטרנט באמצעות שכלולו ותמיכה בו במגוון כלי מדידה ומחקר, ביצירת סטנדרטים מקצועיים, שיתוף במידע למקבלי החלטות ותמיכה מקצועית במפרסמים". אחת המשימות העיקריות של תורג'מן יהיו להכניס למדידה שימוש דרך מכשירי סלולר וטאבלטים, כמו גם הצגת נתוני מדידה של אתרים זרים ובראשם גוגל ופייסבוק.

המנכ"ל היוצא סטוניס ציין כי "אחרי הקמת הוועדה והתבססותה בפעילות הסדירה בשוק, אני שמח להעביר את השרביט הלאה ומאחל לגל הצלחה בתפקיד. זוהי הזדמנות להודות לצוות על ההזדמנות להקים גוף המאחד את כלל השחקנים בענף האינטרנט סביב עניין משותף".

יו"ר הוועדה, מרב שיפמן מאתר מאקו, הוסיפה כי "אנחנו מאמינים שגל הוא האיש המתאים ביותר להעביר את הוועדה משלב הינקות לשלב הבגרות ולעמוד במטרתה המרכזית לשנות ולשכלל את שוק הפרסום באינטרנט בישראל".