חברת ממ"ן מקבוצת תעבורה של משפחת לבנת פרשה מההתמודדות על הפרטת נמל אילת על רקע הסתייגויות הממונה על ההגבלים העסקיים.
תעבורה נדרשה לקבל את אישור הממונה להתמודדות כיוון שהיא שולטת (באמצעות חברות בת אחרות) בתובלה היבשתית מהנמל ובתחום הובלת המכוניות. הקבוצה פנתה לממונה, פרופ' דיוויד גילה, בסוף החודש שעבר אך טרם קיבלה תשובה.
גורמים בקבוצה אמרו כי העיכוב בקבלת אישור הממונה היה אחת הסיבות להחלטה שלא להגיש את ההצעה הכספית לרכישת חברת הנמל. המדינה מקווה לקבל בין 100 ל-200 מיליון שקל תמורת מכירת 100% מחברת נמל אילת יחד עם רישיון בלעדי להפעלת הנמל ל-15 שנה עם אופציה להארכת הרישיון בעשר שנים. לאחר פרישת ממ"ן מסתמנות קבוצת פפו ספנות של האחים נקש וגולד בונד של שלמה שמלצר ושלומי פוגל כמועמדות מובילות. נוסף עליהן מתמודדות במכרז כיל דשנים מקבוצת החברה לישראל וגדות מכליות בשליטת יוסי מימן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.