האם ייבנו 2,500 דירות ומגדל המשרדים הגבוה בארץ במתחם תחנת רכבת מרכז ובאזור הקריה בת"א? הסכמות בין עיריית ת"א, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר, שצפויות להיחתם בקרוב, יסללו את הדרך לקידום ארבע תוכניות למגורים ומשרדים במסגרת חוזה בין הצדדים למימון שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב אבן גבירול.
במסגרת ההסכמות, מתחם רכבת ארלוזורוב בת"א יועתק לקרקע חלופית מעל נתיבי איילון ותחתיו ייבנו 1,300 דירות. כמו כן, במסגרת ההסכמות, מגדל משרדים בן 80 קומות, הגבוה בארץ, ייבנה במתחם קרן הקריה, בין דרך בגין לשדרות שאול המלך, כשהקרקע תשווק על ידי המינהל. לצידו ייבנה מגדל משרדים נוסף בגובה 45 קומות ושני מגדלי מגורים שיתנשאו לגובה 45 קומות שיכללו 540 דירות.
ההסכמות כוללות גם בניית 278 דירות נוספות בפינת הרחובות קפלן ודה וינצ'י וכן מגדל שיחולק בחלקו למשרדים ובחלקו למגורים ברחוב דובנוב.
כל ההסכמות, כאמור, במסגרת חוזה בין עיריית ת"א, האוצר והמינהל, שייחתם בעניין מימון שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב אבן גבירול. שיקוע הקו, שעלותו מוערכת בכ-2 מיליארד שקל, ימומן באמצעות שיווק הקרקעות שאליהן מתייחסות ההסכמות בין שלושת הצדדים.
עיריית ת"א מסרה בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו לאורך הדרך תמיד הייתה ותמשיך להיות פעילה בכל הנוגע לקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין גוש דן, מאחר ולנושא יש חשיבות מכרעת על עתיד והתפתחות העיר ובמטרופולין. למעבר הקווים בחלק האורבני הצפוף מתחת לפני הקרקע ישנה חשיבות עירונית ותחבורתית ואנו מברכים על ההחלטה וההסכמות אליהן הגענו עם משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.