פקחי המינהל פינו פולש שהתגורר ב"בית זיקית" ביער י-ם

פקחי המינהל מצאו במעבה יער ירושלים, לא רחוק משבילי מטיילים ומהר הרצל, מבנה בלתי חוקי שהוסווה והוטמע בסביבה הטבעית של היער בצורה מושלמת - ובו גר אדם שזכה לכינוי "רמבו הפולש"

פקחי מינהל מקרקעי ישראל המורגלים בפינוי פולשים מאדמות מדינה ראו במהלך השנים מקרים שונים של בנייה בלתי חוקית ופתרונות יצירתיים, אבל בשבוע שעבר, ביער ירושלים, המציאות הפתיעה אפילו אותם.

מידע מודיעיני שקיבלו הוביל את פקחי המינהל אל מעבה היער, לא רחוק משבילי מטיילים ומהר הרצל, שם גילו לתדהמתם מבנה בלתי חוקי שהוסווה והוטמע בסביבה הטבעית של היער בצורה מושלמת. לטענת הפקחים, שכינו את המבנה "בית זיקית", המבנה קיים במקום כבר זמן ממושך וניתן היה לעבור במרחק מטרים ממנו מבלי להבחין בקיומו כלל.

בתוך המבנה, ספק דירת מגורים ספק עמדת תצפית לשהייה ממושכת, התגורר בחור ישראלי שהוגדר על ידי המינהל כתמהוני. במקום נמצאו רהיטים, מיטה, ארון וגם כמות אדירה של ספרים.

"חלקם ספרים מוכרים בהוצאות מסחריות, וחלקם ספרים אשר ככל הנראה נכתבו והודפסו על ידי הפולש", מסרו מהמינהל. "המבנה ותכולתו מעידים על תכנון מוקפד שנועד ליצור סביבה מוסווית לחלוטין".

מפקחי המינהל פינו את מסיג הגבול, שזכה לכינוי "רמבו הפולש", והרסו את המבנה הבלתי שגרתי, תוך כדי שהם מחזירים את שטח היער לקדמותו.

"באגף הפיקוח של מינהל מקרקעי ישראל הצטברו למעלה מאלף שנות אדם של ניסיון בפיקוח ואכיפה נגד עבירות קרקע ובנייה בלתי חוקית", סיפר ישראל סקופ, ראש אגף הפיקוח במינהל מקרקעי ישראל. "אבל אף אחד מאיתנו עדיין לא ראה דבר כזה. מדובר במבנה שהוסווה בצורה כל כך מושלמת עד שהמתגורר בו יכול היה לשהות בו שנים מבלי להתגלות, תוך כדי שמטיילים ופקחים חולפים כל הזמן במרחק צעדים ספורים מהמבנה מבלי אפילו לחשוד בקיומו. אך גם במקרים בהם עברייני הקרקע מפגינים תחכום רב, בסופו של דבר הם מפונים".