שוק הפרסום באינטרנט גלגל ברבעון הראשון של 2012 בארה"ב 8.4 מיליארד דולר - כך עולה ממחקר של איגוד פרסום האינטראקטיב (IAB), שנערך על-ידי פירמת רואי החשבון PwC. נתונים אלה משקפים עלייה של 15% (1.1 מיליארד דולר) לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 7.3 מיליארד דולר.
הגורמים העיקריים לצמיחה הם גם אלה שתופסים תאוצה ופופולריות בקרב המשתמשים - מהגידול בכמות הזמן שגולשים מבלים ברשתות חברתיות, דרך צריכה מוגברת של תכני וידיאו ועד לשימוש הגובר בסמארטפונים. 3 תחומים אלה היו גם הצומחים ביותר ב-2011, כשהיקף הפרסום בסלולר, למשל, צמח ב-149%.
"יותר ויותר צרכנים נכנסים לאינטרנט כדי לנהל את חיי היומיום שלהם - דרך המחשב האישי, הטאבלט או הסמארטפון", אמר נשיא ומנכ"ל IAB, רנדל רוטנברג. לדבריו, "מפרסמים ומשרדי פרסום עושים בחוכמה כשהם משקיעים יותר ויותר דולרים כדי להגיע לצרכנים המחוברים דיגיטלית".
אמנם מדובר על גידול דו-ספרתי בהכנסות ברבעון הראשון (15%), אך אם להסתכל על הצמיחה אשתקד מול הרבעון הראשון של 2010, מדובר על ירידה בקצב. ההכנסות מפרסום ברבעון הראשון של 2011 צמחו ב-24% (5.9 מיליארד דולר) - זאת לאחר ששנת 2010 נחשבה לשנת שיא בכל הקשור לפרסום דיגיטלי.
דיוויד סילברמן, שותף ב-PwC ארה"ב, דווקא נשמע מרוצה: "הגידול השנתי ברבעון הראשון השנה לעומת אשתקד הוא אבן-דרך של ממש. גידול של 15% הוא גושפנקא לכך שהאינטרנט עומד בהבטחות שלו ומושך צרכנים".
עוד עולה מהנתונים של IAB ו-PwC כי ב-10 השנים האחרונות זינק היקף הפרסום הדיגיטלי בכ-450%, מכ-1.5 מיליארד דולר לרבעון לכדי 8.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון.
הרבעון הקודם הסתיים עם הכנסות של 9 מיליארד דולר, אם כי מדובר בתקופת החגים בארה"ב, כך שההוצאות על פרסום צומחות במועדים אלה של השנה.
את שנת 2011 סיים ענף הפרסום באינטרנט בארה"ב עם היקף שיא של 31 מיליארד דולר - עלייה של 22% לעומת 2010, שהייתה בעצמה שנת שיא בפרסום באינטרנט עם הוצאות בהיקף 26 מיליארד דולר.
הגידול בפרסום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.