חברת התשתיות מרדכי בנימין ובניו זכתה במכרז להקמת הקטע הראשון בכביש 1 המחודש. במכרז שפרסמה החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) התמודדו 11 חברות ב-8 קבוצות. העבודות, לאורך הקטע שאורכו 6.5 קילומטרים, יימשכו שלוש שנים והיקפן הכספי מוערך בכ-300 מיליון שקל.
המכרז בוצע בשיטת "זמן ועלות" שבה החברות מתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אך גם על תקופת הביצוע הקצרה ביותר. זאת במטרה לצמצם למינימום את ההפרעה לציבור במהלך העבודות. פרויקט חידוש כביש 1 כולו על חמשת קטעיו מוערך בכ-2.5 מיליארד שקלים והוא צפוי להסתיים במהלך שנת 2016. מכרזים נוספים יפורסמו בשבועות הקרובים.
במכרז התמודדו החברות מנרב ואליקים בן ארי (מיזם משותף), שפיר הנדסה ואחים רויכמן (מיזם משותף), חברות סולל בונה תשתיות ופיתוח מקבוצת שיכון ובינוי (מיזם משותף), מרדכי בנימין, גילי ויואל עזריה, זלמן בראשי, א.י.ל סלע, דרכים בניה ופיתוח.
העבודות בקטע הראשון של הכביש בין שער הגיא לשורש כוללות חציבה, מילוי והגבהת הכביש החדש תוך מתן תשומת לב מיוחדת לשמירה ושיקום של הנוף והסביבה והקמת גשר אקולוגי למעבר בטוח של בעלי חיים. העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2012 והן ימשכו שלוש שנים וחצי.
שר התחבורה, ישראל כץ אמר כי "כביש 1 החדש לירושלים המוקם על ידי החברה הלאומית לדרכים, ביחד עם הרכבת המהירה הנבנית בימים אלה מהווים מהפיכה של ממש בחיבור של עיר הבירה לתל אביב. על פי תחזיות התנועה הצפויות בעתיד, לאחר שיושלם הפרויקט תתקצר הנסיעה מתל אביב לירושלים בכ-20 דקות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.