התפתחות נוספת בפרשת ההנפקה הכושלת של פייסבוק. הרשת החברתית נאלצה למסור לרשות ניירות ערך בארה"ב מידע הנוגע להכנסותיה ולהערכות לגבי מחיר המנייה בהתבסס על כך.
פייסבוק סיפרה לרגולטורים לפני ההנפקה בחודש שעבר כי הערכת מחיר היעד למנייתה לא היה שונה מאוד מההערכה למחיר המניה מוקדם יותר השנה: 30.89 דולר. ב-2011 העריכה החברה את השווי ההוגן של המניה בין 25.54 דולר ל-30.07 דולר. נזכיר כי פייסבוק הנפיקה במחיר של 38 דולר למניה.
החברה אמרה כי היא החליטה על מחיר היעד ב-25 באפריל, לאחר שבתחילה הציעה מחיר יעד של 28-35 דולר. על שינוי מחיר היעד לא הודיעה פייסבוק לרשות לניירות ערך. לטענתה התנודות החדות שנרשמו עם ההנפקה הן בשל דיווחים שונים בתקשורת לגבי תאריך ההנפקה הסופי ומהערכות שונות של שווי החברה.
ההנפקה במחיר של 38 דולר למניה, הקצה העליון של טווח המחירים שנקבע לבסוף, הפכה את פייסבוק ביום ההנפקה לאחת החברות היקרות במדד ה-S&P 500. מאז הפסידה המניה כ-26% מערכה, על רקע חששות מיכולת ההכנסות של החברה.
הרשות גם מנסה להביא לכך שפייסבוק תחשוף כיצד שינוי במספר המשתמשים בסלולר בפייסבוק יכול להשפיע על הכנסותיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.