מאבק הצרכנים מבסס את מקומו בכנסת: פורום צרכני משותף שישמש בכנסת כלובי צרכני-חברתי הושק אתמול (א'), בפגישה משותפת של פעילים מהמחאה החברתית-צרכנית ובציון שנה לתחילת המאבק החברתי.
"הלובי מבקש לתת מענה אזרחי ומשקל נגד לפעילות הלוביסטים הענפה המתקיימת בין כותלי הכנסת מטעם אילי ההון ואינטרסנטים שונים" - נכתב היום (ב') בהודעה שפרסם הפורום. המטרות: מעקב אחר חברי הכנסת, קידום חקיקה צרכנית-כלכלית והמלצות לטובתו של הצרכן ולכיסו.
המלאכה רבה, מסבירים בפורום, וכעת עומדים על הפרק בין השאר יישום המלצות ועדת קדמי בענף המזון, ניסוח חוק הריכוזיות עליו הוחלט השבוע בישיבת הממשלה ויישום ההמלצות לעידוד התחרותיות בענף הרכב, הבנקים ואחרים.
בין החברים בפורום: יפתח שקד ויעקב לבי ממחאת הקוטג', בת-שבע אלקובי, אסף קוזובסקי ואיריס קרן-לוי מ"ישראל יקרה לנו" ומ"אמהות נגד יוקר המחיה", עידו עטרי וד"ר עומר גריג מ"היוזמה לפירוק הריכוזיות".
לדברי יפתח שקד, הפעילות לא תמומן על-ידי אף גורם: "לובינג כמו מחאה זה כמעט משרה מלאה, אך למעשה, הלובינג הצרכני מתקיים הלכה למעשה מזה זמן רב ובהתנדבות. עד עתה הוצאנו כספים מהכיס, ואף אחד לא מימן אותנו. כעת החלטנו להכניס סדר ותוכנית לעבודה, לאחד כוחות כדי להקל על עבודתנו, לייצר חזית אחידה אל מול מקבלי ההחלטות ו'לכסות' כמה שיותר תחומים. אנו מתכוונים להקים בקרוב עמותה שתגייס תרומות ומתנדבים נוספים לצורך כך. שעות העבודה הארוכות מתחלקות בין כמה מתנדבים".
בהודעה שפרסם הפורום מצוין ענף הסלולר כענף שמוכיח כי השינוי אפשרי: "כולנו כורעים תחת יוקר המחיה. נמשיך ללחוץ ולהצביע יום יום בארנק, נצרוך בתבונה, וכבשוק הסלולר, נראה שינויים אדירים ביתר הענפים על-ידי אחריות צרכנית משותפת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.