מחקר צרכני חדש מצביע על כך שהמוח האנושי מגיב בצורה דומה למותגים נחשקים כגון פרארי ואייפון לבין מותגים מהתנ"ך כגון דוד המלך או משה רבנו.
המחקר שפורסם במסגרת ספר הנקרא Buyology: Truth and Lies About Why "We Buy, ועוסק בהרגלי הצרכנים בעולם המערבי וההשפעות הפרסומיות על המוח, קובע כי מותגים מובילים מעוררים תגובות רגשיות במוח בדיוק כפי שדמויות או סיפורים תנ"כים מעוררים.
ד"ר ג'ני קאלברט, אחת מעורכות המחקר, ניתחה את נתוני ה-MRI שעלו מהנבדקים עליהם הוא בוצע, וגילתה כי מותגים מובילים מעוררים אזורים רבים במוח כגון רגש, זיכרון, קבלת החלטות, יותר ממותגים הנחשבים לחלשים יותר.
עם זאת, מה שהפתיע את ד"ר קאלברט יותר מכל, היה העובדה המדהימה, שכאשר אנשים צפו במותגים חזקים כגון אייפון, הארלי דיווידסון, פראראי ומותגים נוספים, המוח שלהם רשם את אותה תגובה בדיוק כאשר הם צפו בדמויות תנ"כיות.
"תוצאות המחקר יכולות ללמד על האופן בו הדמויות התנ"כיות מושרשות בצורה חזקה, גם בקרב אנשים חילונים לחלוטין", אמרה קאלברט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.