נעילה מעורבת בת"א; מלאנוקס טסה 6.7%, רמי לוי 3.8%

חשיפת "גלובס": רמי לוי במו"מ לרכוש 40 סניפי מגה - ולהכפיל ואף לשלש את המכירות ■ ספרד הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-3 מיליארד אירו - התשואות עדיין מעל 7% ■ דיסקונט השקעות וכור מקפיאות את המיזוג ביניהן

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ג') נחתם היום במגמה מעורבת, כאשר רק מדד היתר 50 נותר בירידה של כ-1%. זאת, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אמש במגמה מעורבת, באירופה נרשמות עליות קלות לאחר הנפקת אג"ח מוצלחת יחסית של ספרד ולאחר הודעת יוון על רצונה במו"מ מחודש על חבילת הסיוע. החוזים על מדדי ניו-יורק נסחרים ביציבות. מחזור המסחר הסתכם בכ-953 מיליון שקל.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון, מציין כי "השווקים מחפש כיוון לאחר הבחירות ביוון. עצם העובדה שהתשואות של המדינות הבעייתיות שבו לעלות, מעידה על עומק המשבר ועל הצורך בפעולה שתטפל בכשלים המבניים של אירופה, לאחר שהצעדים המוניטריים נכשלו כליל. בשוק שלנו, אגרות החוב הקונצרטיות בולטות לשלילה, בעיקר לאור העליות בשוק המניות. אנו מעריכים שבחלק מהאגרות נוצרות הזדמנויות כניסה ראויות".

ספרד הנפיקה היום אג"ח קצרות טווח בריבית גבוהה יותר מהנפקה קודמת, אולם תשואות האג"ח שלה יורדות והתשואה ל-10 שנים עומדת היום על כ-7.04% לאחר שאתמול זינקה לשיא של 7.14%. בשווקים גם ממתינים בדריכות לקראת הודעת הריבית של ארצות הברית למחר כשעל פי ההערכות ההודעה תכלול הכרזה על תוכנית תמריצים נוספת לשווקים.

תוצאות הבחירות ביוון עודדו את המשקיעים לאחר שמפלגת "הדמוקרטיה החדשה" התומכת בצנע זכתה ברב בפרלמנט, אולם עליית תשואות האג"ח בספרד לרמה של 7%, חוסר הוודאות סביב פעילות בנקים מרכזיים במהלך מוניטארי משותף והצורך במינוף יתרות החירום של קרן המטבע הבינלאומית - העיבו כולם על המסחר בשווקים.

גם היום ממשיכים המשקיעים לעקוב אחרי ההתרחשויות באירופה. מנהיגי אירופה אמרו אמש כי הם מוכנים לעזור לממשלה היוונית הטרייה, כל עוד היא תכבד את ההסכמים שנחתמו עימה כחלק מעסקת החילוץ בחודש פברואר האחרון. ראשי המדינות השונות באיחוד האירופי הביעו "נכונות לעשות יותר כדי לעזור ליוון בכל הנוגע לצעדים להגברת הצמיחה. זאת, כמובן, אם יוון תכבד את ההתחיבויות שכבר לקחה על עצמה", כך אמר נשיא האיחוד האירופי, חוסה מנואל ברוסו, לפני פגישת הפסגה של מנהיגי ה-G20 במקסיקו.

מלאנוקס פרצה לשיא חדש; רמי לוי במוקד

מניית מלאנוקס רושמת עלייה חדה לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער חיובי של כ-4.5% לאחר שאמש פרצה לשיא חדש. גם פריגו עולה עקב פער חיובי של כ-2.7%.

מנגד, סלקום ופרטנר מאבדות גובה עקב פערים שליליים.

החברות דיסקונט השקעות וכור מקפיאות את המיזוג ביניהן. הבוקר הודיעו החברות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר כי בשלב זה קידום המיזוג יתאפשר כאשר יחול שינוי במגמות הירידה בשוק של מחירי ניירות הערך הסחירים של החברות והחברות המהותיות המוחזקות על ידן. כור ודסק"ש, המחזיקה בכ-70.1% ממניות כור, ממשיכות לבחון את השפעותיהן של התפתחויות בשוק על מיזוג ועל עיתויו וכן מתווים חלופיים לביצועו.

יצרנית השבבים טאואר הודיעה היום במשותף עם חברת Tanner EDA על פיתוח חיישן דיגיטלי חדש בעל יכולות רזולוציה גבוהות, המיועד ליישומי הדמיות רפואיות. בשוק מעריכים כי פיתוח החיישן יעניק לטאואר תוספת הכנסה של מיליוני דולרים לשנה, בעוד מספר שנים.

מניית הבינלאומי ריכזה מחזורי מסחר ערים, ככל הנראה על רקע מכירות ערות של משקיעים זרים.

רשת רמי לוי מנהלת משא-ומתן עם קבוצת אלון לרכישת 40 מסניפי רשת מגה - כך נודע ל"גלובס". כפי הנראה, התמורה לרכישה תבוא לידי ביטוי באמצעות העברת תגמולים לקבוצת אלון , שייגזרו משיעור מהרווח או משיעור המכירות. העסקה המתגבשת לא רק שתכפיל ויותר את מספר סניפי רמי לוי, אלא גם תעניק לה פריסה ארצית שתחדד את התחרות מול רשת שופרסל. בעקבות המהלך, רשת רמי לוי גם צפויה להכפיל ואפילו לשלש את מחזור מכירותיה.

כלכלני אקסלנס ציינו הבוקר כי "אנו איננו רואים עסקה עם אלון רבוע כחול יוצאת לפועל תחת המתווה המתואר. עם זאת, ההיגיון בעסקה במתווה שונה הינו סבירה וחיובי. מניית רמי לוי הציגה חולשה בשבועות האחרונים עקב הפרסומים השלילים על הסקטור והחברה. אין ספק כי סקטור הקמעונאות צפוי לעבור שינויים בשנה-שנתיים הקרובות. בתוך כך אנו מאמינים כי הכיוון אליו מתקדמת רמי לוי הינו חיובי והצמיחה בהכנסות תתגלגל לרווח התפעולי. אנו חוזרים על המלצת תשואת יתר עם מחיר היעד של 150 שקל למניה".

מניית שופרסל הגיבה לידיעה בירידה חדה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]