התארגנות חדשה של קבוצות רכישה תנסה להוזיל מול חברות הסלולר עלויות עבור חברות בינוניות - ברכישה מרוכזת של שירותים, מכשירים וציוד קצה בענף. מאחורי היוזמה עומדת חברת Wake Up, המתמחה בהוזלת עלויות ושיפור הסכמי התקשרות מול חברות התקשורת. "מטרת הקבוצה היא להניע את גלגלי השוק לכיוון העסקים הבינוניים ולהביא אליהם את בשורת המהפכה הצרכנית", אומר גיא סומך, מנכ"ל Wake Up. "באמצעות התאגדות מסודרת נוכל להתאים לכל לקוח את המסלולים ואת התנאים שיתאימו לו וכקבוצה נשיג את התנאים המשתלמים ביותר בענף".
מהפכה חלקית
קבוצת הרכישה מיועדת ללקוחות עסקיים הכוללים מ-30 עד 500 מנויים. שיטת העבודה של wake up, בדומה לזו הקיימת בסקטור הפרטי, כוללת סקירה של חשבוניות לאורך תקופה, איתור נקודות לשיפור מסלולים ולחיסכון וניהול מו"מ מול מתחרים לקבלת ההצעה הטובה ביותר. במקרה של מימוש ההצעה, גם במסגרת הרכישה הקבוצתית, דמי התשלום הם 25% מגובה החיסכון השנתי המתקבל.
סומך משוכנע שהעיתוי והבשורה שהקבוצה הזו, הכוללת ליווי מקצועי מידי מומחים בענף הסלולר (רבים מעובדי wake up הם עובדים לשעבר בחברות הסלולר), מביאה בשורה לסקטור העסקי הבינוני בעיקר ולעסקים בישראל בכלל, "שיוכלו לדרוש מסלולים שיתאימו לכוחם הצרכני המתחדש בשוק הסלולר". לפי ההערכות המהלך יוביל לחיסכון של 25%-50% מעלויות הסלולר נכון להיום.
בימים אלה מתנהלות פגישות מטה עם החברות הסלולריות לקבלת הצעות מובנות לקבוצות. "בעבר הייתה התנערות של חברות הסלולר מקבוצות רכישה. השוק התחרותי היום הוביל להתנהלות אחרת, וחברות הסלולר הבינו את הכוח המצוי בידי קבוצות הרכישה", אומר סומך.
"לא ייתכן שלקוחות פרטיים ישלמו פחות מחברות המחזיקות עשרות ומאות מנויים סלולריים", מוסיף סומך. המהפכה הסלולרית עדיין לא הגיע עם תעריפים מועדפים ללקוחות עסקיים. היא הגיעה למגזר הפרטי - אבל בשלב זה הלקוחות העסקיים עדיין נותרו מחוץ לה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.