למרות הערכות שהספורט האמריקני ייפגע בעקבות המשבר הכלכלי, מתברר שהחברות הגדולות רק ממשיכות ומגדילות את ההשקעות שלהן בליגות המקצועניות ובתעשיית הספורט. מהמחקר השנתי של חברת IEG שמסקרת את תעשיית הפרסום בארה"ב בתחום הספורט, עולה כי כמות החברות המסחריות שפרסמו ב"היקפי פרימיום" (מעל 15 מיליון דולר בשנה) בשנת 2011 עלתה באופן משמעותי.
בסל הכל פרסמו 86 חברות בסכום של מעל 15 מיליון דולר בשנת 2011 לעומת 77 חברות שהסכימו להוציא ב-2010 את הסכום הזה על תעשיית הספורט האמריקנית.
מובילה את הרשימה ענקית המשקאות פפסיקו (PepsiCo) שהשקיעה בשנת 2011 סכום של בין 340-345 מיליון דולר על פרסום בספורט. פפסיקו משווקת בין היתר את המשקאות פפסי, גייטורייד, תה ליפטון, טרופיקנה, ובנוסף את החטיפים דוריטוס, צ'יטוס ופריטוס. אחריה מדורגת חברת קוקה קולה שהשקיעה בין 265-270 מיליון דולר. גם במקום השלישי ברשימה נמצא תאגיד משקאות - אנהאוזר בוש (יצרן בירה באדווייזר) - שהשקיע 255-260 מיליון דולר.
המגזר ממנו מגיעים הכי הרבה "מפרסמי פרימיום" הוא תעשיית הרכב: 10 חברות מכוניות פרסמו בהיקפים של מעל 15 מיליון דולר בספורט האמריקני בשנה החולפת (ג'נרל מוטורס, טויוטה, פורד, מרצדס, קרייזלר, הונדה, קאיה, ב.מ.וו, פולסוואגן, יונדאי); המגזר השני הכי רחב הוא תעשיית המשקאות, עם 8 חברות; הבנקים האמריקנים שלחו 6 נציגים לרשימה, אבל ההיקפים המגיעים מהבנקאות כבר לא גדולים כפי שהיו לפני המשבר ב-2008 (בנק אוף אמריקה השקיע הכי הרבה - 70-75 מיליון דולר).
15 המפרסמים הגדולים בספורט האמריקני ב-2011 (נתונים: IEG)
1. פפסיקו (משקאות) 340-345 מיליון דולר
2. קוקה קולה (משקאות) 265-270 מיליון דולר
3. אנהאוזר בוש (משקאות) 255-260 מיליון דולר
4. נייקי (הלבשה) 215-220 מיליון דולר
5. AT&T (תקשורת) 175-180 מיליון דולר
6. ג'נרל מוטורס 170-175 מיליון דולר
7. טויוטה (רכב) 150-155 מיליון דולר
8. מילר קורס (משקאות) 135-140 מיליון דולר
-. פורד (רכב) 135-140 מיליון דולר
-. אדידס (הלבשה) 135-140 מיליון דולר
11. וריזון (תקשורת) 105-110 מיליון דולר
12. ספרינט נקסטל (תקשורת) 80-85 מיליון דולר
-. פרוקטר אנד גמבל (ניהול אישי) 80-85 מיליון דולר
14. בנק אוף אמריקה (בנקאות) 70-75 מיליון דולר
15. פדקס (דואר ושילוח) 65-70 מיליון דולר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.