חברות שפיר הנדסה, גילי ויואל עזריה וחברת א.י.ל סלע מתמודדות על המכרז השני להרחבת כביש 1 החדש בדרך לירושלים. מכרז זה כולל את הרחבת קטע הכביש בין שורש לחמד והקמת מחלף חדש בנווה אילן.
המכרז בקטע שורש חמד בוצע בשיטת "עלות זמן" שבה החברות מתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אך גם על תקופת הביצוע הקצרה ביותר. זאת במטרה לצמצם למינימום את ההפרעה לציבור במהלך העבודות. העבודות בקטע זה כוללות סלילת כביש חדש לאורך 4.5 ק"מ, שלושה נתיבים לכל כיוון, שולים רחבים ותאורה, הקמת מחלף חדש בנווה אילן והסדרת מחלף שורש.
העבודות לשדרוג כביש 1 צפויות להתחיל במהלך שנת 2012 ויימשכו כ-4 שנים.
זהו המכרז השני מבין חמישה לביצוע הכביש החדש לירושלים. בשבוע שעבר פרסמה החברה הלאומית לדרכים, האחראית על הקמת הכביש כולו, את תוצאות המכרז הראשון בקטע שבין שער הגיא למחלף שורש. במכרז זה זכתה חברת מרדכי בנימין אשר גברה על 10 חברות בניה שהתמודדו על הפרויקט המורכב.
כביש 1 החדש הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים שיוקמו בשנים הקרובות על ידי משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וחברת הביצוע החברה הלאומית לדרכים. הפרויקט המוערך בכ-2.5 מיליארד שקל כולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים בדרך לירושלים לאורך 16 ק"מ. הכביש תוכנן כדי להכיל את תחזיות התנועה הגבוהות לכביש זה, הסובל כבר היום מעומסים כבדים.
במסגרת התוכנית יתווסף נתיב שלישי לכל כיוון, יורחבו השוליים, ימותנו השיפועים והעקומות על ידי כריית מנהרות חדשות מתחת למחלף הראל ובניית גשר חדש במקום סיבוב מוצא המסוכן. מחלף חדש יוקם בנווה אילן וישודרגו המחלפים הקיימים בעין חמד, והראל. יבוטל "צוואר הבקבוק" הקיים כיום ביציאה מירושלים (כביש 9) שגורם לעומסים כבדים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.