הבוקר (ה') נחתם אצל מנכ"ל עיריית ת"א מנחם לייבה ההסכם לשיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה, בקטע שבין צומת אבן גבירול-קרליבך בדרום ועד קצה אבן גבירול בצפון, באורך של 2.6 ק"מ. הפרויקט יתחיל לכל המוקדם ב-2015 בעלות של כ-2 מיליארד שקל. מצד המדינה חתמו על ההסכם מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ"ל המינהל בנצי ליברמן, ונציג משרד האוצר יאיר פינס, רכז מקרקעין ותכנון באגף תקציבים.
חלקה של המדינה בפרויקט יינתן כמימון ביניים, עד לקבלת הכנסות עודפות במיליארדי שקלים מ-4 פרויקטי ענק נדל"ניים. עיריית ת"א תיתן לפרוקיטים אלה זכויות בנייה מוגדלות עד כדי 750% בנייה, העיריה תמיר ייעודי קרקע לתעסוקה למגורים, היא מתחייבת לזרז את הליכי התכנון והרישוי, ותוותר על היטלי השבחה מתוכניות אלה.
מדובר ב-4 פרויקטים גדולים להקמת 2,227 יח"ד, חציין בפרוייקט ענק שייבנה באיזור מתחם הרכבת הצפוני בהמשך רח' ארלוזורוב, וכן 813 אלף מ"ר של איזורי תעסוקה. במסגרת הפרויקט יוקם המגדל הגבוה בישראל, 80 קומות, במפגש רח' בגין-שאול המלך.
מצד המדינה עסקו בפרויקט מתכננת מחוז ת"א במינהל מקרקעי ישראל גילי טסלר, ואריאל אבלין שהיה רכז תחבורה ציבורית באגף תקציבים ונבחר לאחרונה למנהל החטיבה העסקית במינהל. מצד העיריה עסקו בפרויקט סימה פריימן ראש אגף תקציבים, אלי לוי ראש אגף נכסים, וחגי ירון פרויקטור מינהלת הרכבת הקלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.