הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הצעת חוק ממשלתית על פי יונהג באופן קבוע תקציב דו שנתי. בהמשך לשני תקציבי המדינה האחרונים, לשנים 2009-2010, ו-2011- 2012, הוחלט בממשלה להנהיג תקציב דו שנתי כדרך קבע, אולם לנוכח ההסתייגויות של הגורמים המקצועיים במשרד האוצר, הוחלט לקבוע תקציב דו שנתי נוסף אך ורק לתקופת ניסיון.
עם זאת, תקציב המדינה לשנת 2013 יהיה חד שנתי לנוכח העובדה שמדובר בשנת בחירות.
בהצעת המחליטים מפרט משרד האוצר את היתרונות בתקציב דו שנתי לצד החסרונות וחושף כי הגורמים המקצועיים במשרד האוצר סבורים כי בתקציב דו שנתי טמונות גם סכנות.
"בניית תקציב דו שנתי מחייבת לחזות מראש את גובה הכנסות הממשלה במהלך השנתיים וכן לחזות את המשימות העיקריות שביצוען ידרוש משאבים. לגורמי המקצוע באוצר ניסיון רב בבניית תחזית הכנסה והוצאה לשנה אחת אולם אין להם את הניסיון הדרוש בבניית תחזית המבקשת לצפות את גובה ההכנסה והצרכים שנתיים קדימה", מוסבר בהצעת המחליטים.
בנוסף, קובעים הגורמים המקצועיים של האוצר כי "אין כלים אמינים המאפשרים לחזות באופן מספק את סיכויי ההצלחה של מודל התקציב הדו שנתי".
עם זאת, על אף שגם לייעוץ המשפטי במשרד האוצר ישנן הסתייגות מהמהלך, שכן המעבר לתקציב דו שנתי דורש שינוי חוקי יסוד, הוחלט בכל זאת לבחון החלת תקציב דו שנתי באופן קבוע. בשלב הראשון יעמוד התקציב לשנים 2014-2015 לתקופת מבחן, ורק אם היא תצלח תעבור הממשלה באופן קבוע לתקציב דו שנתי.
בכל מקרה, קיים ספק גדול לגבי אישורה של ההצעה בקריאה שניה ושלישית בחודשים הקרובים. על מנת להכין את תזכיר החוק דרושים 45 יום ובהם צפויה הכנסת להתפזר לפגרת הקיץ שלה. רק כשתשוב בסוף חודש אוקטובר, תחל ההצעה במסלול החקיקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.