לאומי: הירידות בבורסה יימשכו - זהירות מהסלמה בדרום

האנליסטים מעדיפים את מניות האנרגיה והטכנולוגיה וממשיכים להמליץ להתרחק ממניות התקשורת

הירידות בבורסה בת"א יימשכו בשל המשבר באירופה, החרפת הרגולציה בישראל ואפשרות של הסלמה ביטחונית בדרום. כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

מדד המעו"ף עלה השבוע ב-2.3%, אולם מתחילת השנה איבד 1.1%. ת"א-75 ירד השבוע ב-2.1%, מדד הבנקים ירד ב-1.3% ומדד היתר-50 נפל ב-4.8%. הירידות לוו במחזורי מסחר נמוכים של כ-800 מיליון שקל ביום בממוצע, לעומת כמיליארד שקל ביום בממוצע מתחילת השנה. סטיות התקן באופציות המעו"ף, המגלמות את רמת הפחד בשוק, ירדו לרמה של כ-20% מ-25% בשבוע שעבר, אך הן עדיין גבוהות לעומת רמתן לפני תחילת גל הירידות בשווקים (כ-15%).

"בטווח הקרוב צפוי המסחר להתנהל בעיקר בהשפעת ההתפתחויות באירופה", כותבים כלכלני לאומי בסקירתם. "מבחינה מקומית, המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים. עוד תבוא לידי ביטוי המצוקה התזרימית אליה נקלעו חברות רבות וסביר כי נראה המשך מגמה של מכירת פעילויות".

כאמור, האנליסטים מזהירים גם מהתחממות גזרת הדרום על רקע ירי הרקטות ותגובות צה"ל בימים האחרונים: "התחממות נוספת בגזרה הדרומית עשויה גם היא להעיב על המסחר בשוק המקומי".

בלאומי ממליצים להחזיק במניות הטכנולוגיה מעל למשקל שוק כי הענף "פחות חשוף למשק המקומי ולאור העובדה שהחברות בו מציגות ביצועים טובים וציפיות גבוהות לעתיד". לגבי מניות התקשורת ממליצים האנליסטים לשמור מרחק, שכן "מלחמת המחירים בענף עודנה רחוקה מלהסתיים ובמקביל צפויה להתגבר התחרות גם בתחום הטלוויזיה בכבלים".

גם מניות האנרגיה מומלצות ע"י לאומי, ולעומת זאת על מניות חברות ההחזקה אומרים האנליסטים כי יש להחזיקן במשקל נמוך ממשקל השוק.