לראשונה מאז ה-1 ביוני: הדולר היציג סגר מעל 3.9 שקלים

הדולר התחזק ב-0.77% ושערו היציג נקבע ב-3.905 שקלים ■ עלה ב-0.8% השבוע

הדולר התחזק היום (ו') ושערו היציג נקבע מעל 3.9 שקלים לראשונה מזה כ-3 שבועות. זאת, על רקע התחזקותו בעולם, בעוד משקיעים מוכרים מניות ונכסים מסוכנים ומעדיפים להתבצר בנכסים בטוחים כמו הדולר ואגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב. משבר החוב באירופה ונתוני המעידים על האטה כלכלית בארה"ב ובסין מגבירים את החששות הנוגעים לצמיחה הגלובלית.

הדולר הוסיף 0.77% ושערו היציג נקבע ב-3.905 שקלים. האירו היציג איבד 0.5% ל-4.894 שקלים. המטבע האמריקני סגר שבוע בעלייה של כ-0.9% וזו הפעם הראשונה שהיציג ננעל מעל רמה של 3.9 שקלים מאז ה-1 ביוני.

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה אמש את דירוג האשראי ל-15 בנקים גדולים בארה"ב ובאירופה. השבוע הוריד הפדרל ריזרב את תחזית הצמיחה של ארה"ב, מדד פילדלפיה של הפדרל ריזרב שפורסם אתמול העיד על ההתכווצות הגדולה ביותר בפעילות הייצור מזה כשנה, מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו יותר מהצפוי בחודש מאי והתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה היו גבוהות יותר מהתחזיות המוקדמות.

"עדכון תחזית הפד לצמיחה בארה"ב כלפי מטה מצביע על ההשפעה הגלובלית המתפשטת של המצב באירופה, אשר צפוי להכתיב את כיוון המסחר במט"ח בזמן הקרוב", כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק המט"ח. "לא מן הנמנע כי הדולר, בשל היותו מטבע מקלט, ימשיך להתחזק בהמשך השנה".

כאמור, התחזקות הדולר בשוק המט"ח העולמי היא המניע העיקרי להתחזקותו מול השקל. הדולר התחזק השבוע ב-0.8% מול האירו - ההתחזקות השבועית החדה ביותר מזה כחודש.

"אם הכלכלה הגלובלית באמת מאטה, זה יוביל לעוד התחזקות של הדולר", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג מט"ח במורגן סטנלי.