נעילה חיובית בוול סטריט; מניית פייסבוק עלתה 3.7%

הורדת הדירוג של מודי'ס אמש לבנקים הייתה פחות חמורה מהצפוי ■ הבנק המרכזי האירופי מקל את תנאי ההלוואות שלו ■ מדד ביטחון העסקים בגרמניה ירד לשפל של יותר משנתיים ■ פרוטליקס ומניות הבנקים בארה"ב עמדו במוקד

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים על רקע הודעת ה-ECB לגבי תנאי ההלוואות (הרחבה בהמשך), ולאחר שאמש חששו המשקיעים מגל של הורדות דירוג אשראי לבנקים ע"י סוכנות מודי'ס, והפילו את המדדים ביותר מ-2%. אחרי הסגירה הגיעה אכן ההורדה, אך היא הייתה פחות קשה מהצפוי.

"היו הרבה חדשות רעות השבוע", אמר האנליסט דייוויד מוריסון מ-GFT Markets. "הנתונים הכלכליים מארה"ב, אירופה וסין מצביעים על הרעה. משבר החוב באירופה ממשיך להחריף. הפדרל ריזרב הוריד את תחזית הצמיחה ולא הכריז על תוכנית הרחבה כמותית נוספת (QE3)".

בנסיון לבלום את התפשטות משבר החוב ולתת מרווח נשימה לבנקים ביבשת, הבנק המרכזי האירופי מקל את תנאי ההלוואות שלו. הבנק המרכזי יתחיל לקבל טווח רחב יותר של בטחונות בהלוואות שלו, גם כאלה מאיכות נמוכה יותר, במהלך שנועד במיוחד לטפל במגזר הבנקאות הכושל בספרד. בהודעה שנמסרה מטעם הבנק נאמר כי הוא הנמיך את סף הדירוג ותיקן את הקריטריונים לזכאות לאג"ח מגובי נכסים (ABS).

הנתונים הכלכליים האחרונים אכן מראים שהכלכלה העולמית מאטה. רק היום פורסם באירופה מדד ביטחון העסקים בגרמניה לחודש יוני, שירד לשפל של יותר משנתיים. בארה"ב אכזבו השבוע נתוני מכירות בתים קיימים לחודש מאי, מדד פילדלפיה של הפד והתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה.

המשקיעים התמקדו היום במניות הבנקים. לאחר הנפילות אמש, מניות הבנקים דווקא עלו במסחר המאוחר לאחר שנודע כי הורדות הדירוג של מודי'ס לא היו כה חריפות כפי שצפו בשוק. בהקשר זה נציין את מורגן סטנלי , סיטי , בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס .

בסקטור התחבורה מרכזת עניין מניית Ryder System , לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח שלה לרבעון השני ולשנה כולה.

בסקטור התרופות, טבע הודיעה אתמול על השקת 2 תרופות חדשות, אולם המשקיעים במתח לקראת ההכרעה במשפט הקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. ההכרעה צפויה להתקבל עד סוף החודש.

מניית מיקרוסופט נסחרת על רקע דיווח בסוכנות בלומברג לפיו הטאבלט החדש שלה יימכר מבלי היכולת לחברו לרשת תקשורת סלולרית, מה שיוזיל את עלויות הייצור מבחינתה.

פייסבוק בדרך למעלה? בית ההשקעות נומורה מתחיל לסקר את מניית פייסבוק ונותן המלצה של "קנייה".

רשויות הבריאות של האיחוד האירופי דחו את בקשת פרוטליקס לאישור התרופה לטיפול במחלת הגושה.