פייסבוק בקאמבק: זינקה 16% בשבוע וממשיכה להתרומם

מניית פייסבוק מתאוששת מהבכורה ההרסנית בוול סטריט וממחיר השפל אליו הגיעה - 25.5 דולר: בשבועיים האחרונים היא עלתה ב-23% ■ בית ההשקעות נומורה התחיל לסקר את המנייה עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר

בשקט בשקט, מניית פייסבוק מתאוששת מהבכורה ההרסנית בוול סטריט וממחיר השפל אליו הגיעה - 25.5 דולר, לאחר הנפקה במחיר של 38 דולר. למעשה, המנייה עלתה בשבועיים האחרונים בלא פחות מ-23%.

בחודש יולי תפרסם החברה את דוחותיה הכספיים הראשונים בתור חברה הנסחרת בבורסה, ונראה כי מספר צעדים שביצעה החברה לאחרונה מגבירים את כניסת המשקיעים ומעלים את מחיר המנייה.

בין היתר ניתן לציין כגורמים אפשריים לעלייה במחיר המנייה את רכישת החברה של מארק צוקרברג את הסטארט-אפ הישראלי פייס.קום המתמחה בזיהוי פנים בתמונות, הצעדים שהיא מבצעת לכיוון מפתחים ודיווחים כי פורד וקוקה קולה מתכננות להגדיל את נתח הפרסום שלהן ברשת החברתית. עם זאת, בפני החברה עדיין עומדים מכשולים, בעיקר החקירה הנמשכת של רשות ני"ע האמריקנית באשר לכשל בהנפקה בנאסד"ק ובאשר לחשיפת הנתונים המדוייקים של ההכנסות מפרסום.

בית ההשקעות נומורה התחיל לסקר את המנייה ונתן לה המלצה של "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר - 2 דולר גבוה יותר ממחיר ההנפקה. אנליסט החברה, בריאן נווק, ציין כי "ההובלה של הרשת החברתית בתעשייה, בסיס המשתמשים הקבוע והנתונים המקיפים על המשתמשים יאפשר לחברה להמשיך לצמוח. חוסר הודאות הוא ביכולת של פייסבוק לשפר את הרווחיות".

האנליסט של ארגוס, ג'וזף בונר, החיל גם הוא לסקר את המנייה בהמלצה של "החזק", וציין כי "בעוד החברה הפכה לענק של עסקי הרשתות החברתיות, ההנפקה הכושלת שלה העלתה מספר דאגות בנוגע למודל העסקי שלה". עוד ציין בונר כי בעוד הנהלת פייסבוק התחילה לענות על שאלות בנוגע ליעילות של הפרסום בה, עדיין לא ברור כיצד היא תרוויח מהגידול בשימוש באינטרנט הסלולרי. "על אף שפייסבוק מתגאה ב-900 מיליון המשתמשים שלה, צריך לזכור את בועות האינטרנט בעבר בהן ההתרגשות לא תורגמה לכסף", אמר בונר.