הבורסה ננעלה בירידות: פרטנר ירדה 2.4%; טבע 1.8%

הריבית לחודש יולי יורדת ב-0.25% לרמה של 2.25% ■ שוקי אירופה עברו לירידות לאחר הנפקות האג"ח של ספרד ואיטליה ■ נתניהו העלה יעד הגירעון לכ-3% ב-2013

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות קלות. זאת, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות חדות ועל רקע הנפקות אג"ח של ספרד ואיטליה, בעוד במקביל למסחר נסחרו החוזים העתידיים על מדדי ניו-יורק בעליות קלות. הורדת הריבית בארץ ב-0.25% הייתה צפויה ולכן לא השפיעה משמעותית על המסחר היום.

ספרד אמנם הצליחה לגייס היום כ-3.08 מיליארד אירו בהנפקות אג"ח אולם הריביות בהנפקה היו גבוהות מאוד. הריבית על אג"ח ל-3 חודשים נקבעה על 2.36% לעומת 0.846% בהנפקה קודמת לפני חודש. גם איטליה הנפיקה אג"ח לשנתיים ב-3.9 מיליארד אירו ושילמה ריבית של 4.712%, עם ביקושי יתר של פי 1.65. (לסיפור המלא)

בחזית המאקרו והמאבק בגרעון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע היום בניגוד לעמדת אגף התקציבים במשרד האוצר כי לא תהיה העלאת מסים אלא הגדלה משמעותית ביעד הגירעון לשנת 2013 לרמה של 3%. כך נודע ל"גלובס". נזכיר כי יעד הגירעון לשנת 2013 היה צריך לעמוד על 1.5% מהתמ"ג, ונתניהו מגדיל את זה ל-3% קרי מאפשר גידול בגירעון של עוד 1.5% תוצר שהם כ-13.5 מיליארד שקל.

בארץ ובכל העולם ממתינים בדריכות לפסגת ראשי האירו ביום חמישי. "אם ניתן ללמוד מניסיון העבר, סביר יותר שתוצאות פסגת מנהיגי גוש האירו השבוע יאכזבו את השווקים" - כך אומר היום אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות, לקראת הוועידה באירופה השבוע. לדברי גרינפלד, "כל התוכניות וההחלטות שהתקבלו עד כה באירופה היו בגדר 'מעט מדי ומאוחר מדי'. מפת דרכים להפוך את גוש האירו למדינה אחת היא אמנם חשובה מאוד לעתיד הגוש אולם ללא מענה אמיתי לאובדן האמון של השווקים ייתכן ולא יישאר גוש אירו לדאוג לעתידו".

הריבית יורדת ל-2.25%

הוועדה המוניטארית בבנק ישראל הודיעה אתמול כי החליטה להוריד את הריבית במשק לחודש יולי ב-0.25% לרמה של 2.25%. לפי סקר בלומברג הנערך בקרב 22 כלכלנים, 14 העריכו כי הבנק יוריד את הריבית כך שההחלטה הייתה צפויה למדי. גורמים בכירים בבנק ישראל מסרו ל"גלובס" מיד אחרי החלטת הריבית: "המשק הישראלי נמצא במצב טוב, בעיקר יחסית לשאר המדינות. הפחתת הריבית היא מעין "קניית ביטוח" בפני אירועים שליליים שעלולים להתרחש בכלכלה העולמית".

במקביל להודעת הריבית פרסמו בבנק ישראל תחזית צמיחה ואינפלציה מעודכנת, לפי חטיבת המחקר של בנק ישראל. להערכת חטיבת המחקר, במהלך ארבעת הרבעונים הבאים (המסתיימים ברבעון השני של 2013) צפוי שיעור האינפלציה להסתכם ב-2.4% וריבית בנק ישראל צפויה להיוותר ברמתה הנוכחית, 2.25%. התוצר המקומי הגולמי צפוי לצמוח בשנת 2012 ב-3.1%, ובשנת 2013 ב-3.4% (לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.5% בשנה הבאה).

טבע יורדת, כיל עולה

מניית טבע רשמה ירידה עקב פער שלילי של כ-1.8%. פריגו , מנגד, רשמה עלייה עקב פער חיובי של כ-1.6%. גם כיל התקדמה בכ-1% לאחר עליות במניות הדשנים בניו-יורק.

אתמול דיווחנו כי רשת שופרסל בדרך להחרפת התחרות מול רשת אושר עד ורשתות הדיסקאונט הפועלות במגזר החרדי: ל"גלובס" נודע כי שופרסל מתכננת להשיק תת-רשת חדשה שתיקרא "יש בחסד" ותכוון לאוכלוסייה החרדית. בשלב זה תמנה תת-הרשת 8 סניפים, כאשר 7 מתוכם הם סניפי "יש" שיוסבו לרשת החדשה, ואילו סניף נוסף חדש ייפתח בקרוב בעיר בני-ברק.

מנכ"ל חברת דלק קידוחים, יוסי אבו, ביצע אתמול במהלך המסחר פעולות רכישה במניות. אבו קנה בבורסה 501,260 מניות דלק קידוחים במחיר ממוצע של 1,197.18 שקל למניה. כלומר בכ-6 מיליון שקל בסך הכל. את הרכישות ביצע אבו באמצעות הלוואה שניתנה לו בתנאים מועדפים (ריבית נמוכה יחסית). כעת הוא מחזיק בכ-1.05 מיליון מניות של דלק קידוחים.

בצל המו"מ להסדר חוב מול מחזיקי אג"ח טאו שבשליטתו, פרסמה היום החברה מכתב מטעם אילן בן דב, העוסק במסמך העקרונות להסדר חוב בחברה מיום ה-12 בינואר 2012. בשורה התחתונה בן דב, לשיטתו, אינו מחויב להסכמות שהושגו משום שהתנאים השתנו. בנוסף, ברצונו לפתוח בהידברות חדשה מול מחזיקי האג"ח אל מול העובדה המרכזית כי שווי מניות סאני שהייתה אמורה לקחת חלק בהסדר מול טאו צנח עמוק אל מתחת לרף ה-20 שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]