יום שישי בפייסבוק, את יודעת

לפחות במובן הזה אנשי המחאה מערערים את יסודות העולם התאגידי

האנשים שנחשפו למחאה החברתית בסוף השבוע נחלקים לשלושה: אלה שהיו בשדרות רוטשילד וחזו בעימותים בין הפקחים למפגינים; אלה שקיבלו את הדיווחים באמצעות כלי התקשורת; ואלה שראו איך האש ניצתת בפייסבוק, פוסט אחר פוסט, תמונה אחר תמונה, סטטוס אחר סטטוס.

מי שראה את ההתלקחות ברשתות החברתיות ביום שישי לא יכול שלא להתפעל מהכוח הוויראלי העצום שלהן. וכך, המהומה שפרצה בפייסבוק ביום שישי הגיעה לכדי עימות של ממש ביום שבת, ולחידוש המאבק דה-פקטו ביום שלישי השבוע.

מעניין אם מחברי המחקר של חברת המיתוג האמריקאית יס-מייל נחשפו לסיפור הישראלי ומה הוא היה גורם להם לחשוב.

על-פי המחקר, התפיסה שגורסת כי השקת קמפיין ברשתות החברתיות היא אידיאלית ביום שישי ולא אפקטיבית באמצע השבוע היא שגויה, ולמעשה ההפך הוא הנכון.

אנשי יס-מייל, שבדקו מותגים אמריקאים מובילים, השוו בין חשיפת המותג (העמודה הירוקה בגרף), לבין הפעילות שהחשיפה הזו מעוררת (הקו השחור בגרף). ביום שישי אכן נרשמת החשיפה הגבוהה ביותר, הם כתבו, אבל הפעילות נמוכה מאוד, בעוד שביום שלישי הפעילות עולה על החשיפה, ולפיכך ימי שלישי הם האפקטיביים ביותר.

לפחות במובן הזה אנשי המחאה החברתית מערערים את יסודות העולם התאגידי. עכשיו נשאר להם רק העניין הפעוט הזה של הצדק החברתי.

55