צפו: יהודים מחו"ל קנו דירות לחצי שנה ב-8.2 מיליון שקל

3 דירות נמכרו בחודש שעבר בפרויקט ריץ קרלטון בהרצליה במחירים הנעים בין 44 אלף שקל למ"ר ועד 58 אלף שקל למ"ר ■ התנאי למכירתן הוא שישמשו חצי שנה למגורים וחצי שנה למלונאות

תושבי החוץ ממשיכים לרכוש דירות בישראל במחירי שיא גם אם ניתן להשתמש בהן רק 180 יום בשנה. שלוש דירות נמכרו בחודש שעבר בפרויקט ריץ קרלטון בהרצליה במחירים הנעים בין 44 אלף שקל למ"ר ועד 58 אלף שקל למ"ר. מדובר בפרויקט של חברת תדהר וחברת עדי'ס השקעות בראשות עדי שטראוס ועירית שטראוס המשלב מלונאות עם מגורים.

הדירה הראשונה שנמכרה לאיש עסקים אירופאי ב-8.2 מליון שקל משתרעת על שטח 141 מ"ר עם מרפסת בשטח 15 מ"ר בקומה 9, מחיר המשקף רמה של כ-58 אלף שקל למ"ר. דירה נוספת שנמכרה למשפחה משווייץ היא דירת דופלקס בשטח 138 מ"ר עם מרפסת בשטח 40 מ"ר בקומות 9-10 במחיר 7.8 מיליון שקל, מחיר המשקף 56.5 אלף שקל למ"ר. דירה נוספת שנמכרה היא דירה קטנה יותר בשטח 85 מ"ר עם מרפסת בשטח 10 מ"ר בקומה 7 שנמכרה לרופא יהודי אמריקאי ב-3.8 מיליון שקל. סכום המכירה משקף רמה של 44.7 אלף שקל למ"ר.

הדירות שנמכרו שייכות לחלק של דירות המגורים אך התנאי למכירתן הוא שישמשו חצי שנה למגורים וחצי שנה למלונאות. יש לציין שהדירות יופעלו, יתוחזקו ויושכרו עלידי מפעילת המלון, רשת ריץ קרלטון, ובמהלך מחצית השנה שהבעלים לא יכול לגור בה יוכלו להניב מהנכס תשואה חודשית.

הפרויקט שנמצא היום בבנייה מתקדמת מתנשא לגובה של 12 קומות וכולל 15 חדרי אירוח ב-6 הקומות הראשונות ו-82 דירות נופש ב-6 הקומות העליונות. סיום הפרויקט מתוכנן לאמצע 2013.

דליה מנדלמן מנכ"ל תדהר יזמות ציינה: "הדירות מהוות אלטרנטיבה מושלמת למבקשים לגור בישראל בחלק מהשנה, עד 180 יום בשנה, מבלי לדאוג לתקינות הנכס ולתפעולו. ביתרת השנה יהנה בעל דירת הנופש מתשואה על השכרתה כיחידה מלונאית ומשירותי התחזוקה והניהול של הריץ-קרלטון. לקראת הקיץ אנו מזהים התעוררות מחודשת מצד רוכשים פוטנציאלים מעבר הים. יש קהל יהודי חם ואוהב ישראל אשר רואה בהשקעה נדלני"ת בארץ חיזוק הקשר לישראל. אם בעבר קהל הרוכשים הדומיננטי היה מאירופה ומארה"ב בעיקר, לאחרונה ניתן להצביע על התעוררות של רוכשים פוטנציאליים מדרום אפריקה ודרום אמריקה".