השקל התחזק מול הדולר ושערו היציג ננעל על 3.942 שקלים

לאחר היחלשות השקל אתמול מול הדולר והאירו בעקבות הודעת הממשלה על הגדלת הגירעון, השקל מתחזק היום ■ אמש הכריז שר האוצר יובל שטייניץ כי הגדלת הגרעון אינה מספיקה וכי יש להעלות מסים ■ דריכות לקראת הפסגה באירופה

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ה') במגמה הפוכה לזו שנרשמה במהלך המסחר אתמול עם התחזקות של השקל מול הדולר והאירו, ושערו היציג ננעל על 3.942 שקלים. שער האירו ננעל על 4.9 שקלים.

מוקדם יותר השבוע הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו להגדיל את הגרעון לרמה של 3% - עניין שתרם להתחזקות הדולר שטיפס לשיא של 3 שנים, אמש הכריז שר האוצר יובל שטייניץ כי במקביל מתוכננת העלאת מסים וכי הגדלת הגרעון אינה מספיקה.

"העצירה משקפת את מצב ההמתנה שבו מצויים השווקים העולמיים לקראת פסגת האיחוד האירופי. המשך התיקון מטה יוביל את הצמד (דולר-שקל) לכל הפחות לאזור 3.92 שקלים. תוצאות הפסגה (שייוודעו רק בתחילת השבוע הבא) ישפיעו על כיוון השוק העולמי, ומתוקף כך ישפיעו ישירות גם על הדולר-שקל", נכתב בסקירה של כלכלני FXCM. "בטווח הארוך, הדולר-שקל צפוי להמשיך ולטפס מעלה, לעבר 3.97 שקל, ולבסוף גם יעפיל מעל רף 4 שקלים. רק ירידה מתחת ל-3.916 תשנה במקצת את עוצמת המגמה העולה הנוכחית".

הנושא המרכזי שעל סדר היום הינו פגישת מנהיגי אירופה שתתקיים היום בבריסל בירת בלגיה, ושצפויה להימשך יומיים, במהלכה צפויים המנהיגים לדון במספר נושאים בוערים במשבר החוב האירופי: החל מבקשות הסיוע של קפריסין וספרד לייצוב הכלכלות שלהן ועד לתוכנית שהגו 4 הכלכלות הגדולות ביותר של גוש האירו.

הפסגה תתקיים היום כשברקע קיימת עדיין מחלוקת בין המדינות הגדולות בגוש האירו בנוגע לאופן הטיפול במשבר, בעיקר מצד גרמניה שמתנגדת בתוקף לתוכניות של המועצה האירופית להנפיק אגרות חוב כלל אירואפיות, אירו-בונדס, שיעזור למדינות החלשות כלכלית לגייס כספים.

התשואות על אגרות החוב של איטליה עלולות לזנק היום לאחר הנפקת אג"ח שתקיים המדינה שעות בודדות לפני תחילת הפסגה. הממשלה האיטלקית מתכוונת לגייס 5.5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-5 ו-10 שנים.

בזירת המאקרו, התפרסמו הבוקר נתוני התעסוקה בגרמניה לחודש מאי (שיעור האבטלה נותר על 6.8%), בעוד שבשעות הצהריים יתפרסמו בארצות הברית, כמדי יום חמישי, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה וההערכה השלישית לתמ"ג של המדינה ברבעון הראשון של 2012.

[לאתר המט"ח]