לאומי: המצוקה התזרימית תוביל להמשך מכירת פעילויות

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: לאור ההתמתנות בציפיות האינפלציה ורמת אי הוודאות הגבוהה בשווקים לא מן הנמנע כי תתרחש הורדת ריבית נוספת בחודשים הקרובים

בטווח הקרוב צפוי המסחר בבורסה להתנהל בעיקר בהשפעת ההתפתחויות באירופה. מבחינה מקומית, המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים. עוד תבוא לידי ביטוי המצוקה התזרימית אליה נקלעו חברות ציבוריות לא מעטות וסביר כי נראה המשך מגמה של מכירת פעילויות. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.

לגבי שוק האג"ח הממשלתי מציינים בלאומי כי לאור ההתמתנות בציפיות האינפלציה ורמת אי הוודאות הגבוהה בשווקים לא מן הנמנע כי תתרחש הורדת ריבית נוספת בחודשים הקרובים. עם זאת, המשך עלייה בהיקף גיוסי הממשלה, כתוצאה מהעמקה צפוייה בגירעון הממשלתי, צפוי להשפיע לשלילה על האגרות הממשלתיות לכל אורך העקום ובפרט במח"מ הארוך.

"השפעה זו תתעצם במידה ותחול הקלה במפלס חששות המשקיעים. בשל האמור, אנו מעדיפים להמשיך ולהעדיף את המח"מ הבינוני כמח"מ הכולל של חלקו הממשלתי של התיק. תחזית האינפלציה של החזאים דומה לזו הנגזרת מעסקאות ה- OTC ומשוק ההון, ועל כן אנו ממליצים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי".

בתחום האג"ח קונצרני סבורים בלאומי כי יש להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים אשר הונפקו ע"י חברות בעלות תזרים יציב.

לגבי שוק המט"ח מעריכים בלאומי כי המסחר במט"ח יושפע בעיקר מההתפתחויות באירופה, אשר צפויות להמשיך ולהכתיב את כיווני המסחר בזמן הקרוב. "לא מן הנמנע כי הדולר, בשל היותו מטבע מקלט, ימשיך להתחזק בהמשך השנה".