שנה לפרוץ המחאה החברתית: הישראלים לא נוסעים פחות, רק מתנהגים אחרת - כך עולה מסקר שערך מכון המחקר מידע שיווקי סי. איי עבור חברת הנסיעות גוליבר. הסקר נערך בקרב 510 משיבים דוברי עברית בגילאי 18 ומעלה.
עוד עולה מהסקר, שבחן האם חל שינוי בתכנון החופשה השנתית בעקבות המחאה החברתית, כי 66% מהאוכלוסייה הבוגרת שינו את הרגלי הזמנת החופשה השנתית שלהם בעקבות המחאה.
כן עולה מהסקר כי חל גידול השנה של כ-10% במקדימים להזמין חופשות, מהלך המוזיל משמעותית את עלות הנופש. נתונים נוספים: 34% משווים השנה את מחירי החופשות בין יותר אתרי תיירות; 15% בחרו לצאת ליעד זול יותר; ו-8% בחרו לקצר את חופשתם. רק 18% החליט לוותר בכלל על החופשה השנה, ללא שינוי מהשנה הקודמת. כמו כן, 60% מהנסקרים השיבו כי הם מזמינים חופשה באינטרנט.
"ללא ספק מורגש שינוי באופן הצריכה של התיירים הישראלים", אומר אורי אלון, מנכ"ל גוליבר.
לדבריו, התייר הישראלי בודק יותר, משווה יותר ובעיקר מזמין הרבה זמן מראש. "השנה, כבר בתקופה של לפני פסח, זיהינו גידול משמעותי בהזמנת חבילות נופש לקיץ - מה שלא קרה בעבר. מטוסים לאוגוסט כבר היו מלאים במארס, ומי שרכש אז חבילות שילם עליהן הרבה פחות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.