בקשה לתביעה ייצוגית בסך כ-50 מיליון שקל נגד חברת הוט: החברה מדווחת היום (א') לבורסה כי קיבלה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה ונגד החברה-הבת הוט נט, בטענה להטעיית הלקוחות באשר למהירות הגלישה באינטרנט שמספקת הוט בפועל.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, נטען כי הוט מטעה את הלקוחות שהצטרפו לחבילת גלישה במהירות 100 מגה, ויוצרת מצג-שווא בפניהם ביחס למהירות הגלישה שהיא מספקת.
התובע טוען כי בעוד שהוט מבטיחה לספק חבילת גלישה במהירות 100 מגה, היא מספקת בפועל גלישה במהירות נמוכה בעשרות אחוזים מזו שהתחייבה לה. לדברי התביעה, הוט חטאה בהטעייה ברורה ומכוונת, היות והיא ידעה את המהירות שתספק בפועל ולא יידעה על כך את הלקוחות.
"הוט נוקטת ב'שיטת מצליח' ובכך מעשירה את כיסיה תוך ניצול ציני ולא מקובל של התובע ודומיו", נטען בתביעה. "החברה בונה על זה שהלקוחות שלה הם צרכנים שאינם בקיאים בערב הרב ובליל הנתונים והזכויות העומדות לפניהם, וכי לבטח הם הם לא יטרחו להגיש תביעה על זכומים פעוטים של עשרות שקלים בחודש", נכתב.
לפי הבקשה לייצוגית, "ההתנהלות של הוט נעשית שלא כדין, תוך הצגת מצג-שווא, הטעיה חמורה במעשה ובמחדל, הפרת חובות גילוי והפרת הוראות חוזיות, והכול תוך הפרה של חובת תום-הלב".
התובע טוען כי ככל הידוע לו ושהוא יכול להעריך, קיימים מאות אלפי לקוחות ויותר של הוט שמצבם דומה למצבו, שהם כלל אינם מודעים לעובדה שמהירות הגלישה שהם רכשו אינה תואמת למהירות הגלישה שמסופקת להם על-ידי הוט, ולכן הוא מבקש מבית המשפט להורות להוט לשלם 49.92 מיליון שקל, להשיב לחברי הקבוצה שמיוצגים בבקשה את "תוספת העושר" שצברה, וליידע בפרסומי המבצע של הוט כי ייתכן שהמהירות שתסופק בפועל תהיה נמוכה בעשרות אחוזים מ-100 מגה.
מהוט נמסר בתגובה כי החברה לומדת את פרטי הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.