"ארה"ב עומדת למכירה - צריך רק לבוא ולקנות נדל"ן"

גורו הנדל"ן והמולטי-מיליונר האמריקאי, רוברט שמין: "אם הייתי צריך להחליט בין השקעה בת"א למיאמי – הייתי בוחר במיאמי"

"אם הייתי צריך להחליט בין השקעה בת"א למיאמי - הייתי בוחר במיאמי", כך אומר גורו הנדל"ן והמולטי-מיליונר האמריקאי, רוברט שמין, אשר סבור כי "שוק הנדל"ן הישראלי הוא בין המרתקים בעולם".

לדברי שמין, אשר כתב את רב המכר "למה האידיוט הזה עשיר ואני לא?" של הניו-יורק טיימס, וצפוי לנחות בישראל בסוף השבוע הקרוב במסגרת סיבוב הופעות של סדנת "איש המיליון דולר": "לא תראה הרבה מדינות בהם שטחי אדמה כ"כ גדולים מוחזקים בידי הממשלה".

"המחיר הממוצע היחסי לדירה בישראל הוא גבוה מאוד וזה חבל כי זה הופך את ישראל לפחות אטרקטיבית", הוא ממשיך. "המחירים בישראל נמצאים בשיא ואילו היום ארה"ב עומדת למכירה ומציעה הזדמנויות מעולות, צריך רק לבוא ולקנות נדל"ן. מי שרוצה להשקיע בנדל"ן ישראלי עדיף שיעשה זאת רק לטווח ארוך של לפחות 15 שנים כי המחירים כן צפויים לעלות בעתיד".

בעניין המחאה החברתית הצומחת מחדש, אומר שמין: "גם אני התחלתי מכלום וחייתי מדקה לדקה. לכן אני מבין היטב לליבם של המוחים. למעשה, זה לא קורה רק בישראל אלא בכל העולם - מעמד הביניים הופך לעני יותר בכל מקום וזה מפחיד. היום יותר מתמיד אנשים צריכים להבין איך לעשות כסף גדול ולא להסתמך על כישוריהם כשכירים".

"המוחים חושבים שהפתרון נמצא אצל הממשלה אבל לא מבינים שיש להם הרבה יותר כח ואחריות על גורלם הפיננסי ממה שהם חושבים. אז מה הפתרון? לשנות את הגישה. נתחיל מניפוץ סטיגמה עתיקה שאומרת שמי שמוציא ציונים טובים באוניברסיטה יהפוך למצליח. זה כבר מזמן לא נכון", הוא אומר.

שמין, שביקר בישראל במהלך חודש אפריל והעביר את סדנאות להתעשרות בפני מאות ישראלים במלון "הרודס" בת"א.