נעילה חיובית באחד העם; מניות האנרגיה זינקו כ-4%

באירופה סיכמו שרי האוצר של גוש האירו על מתווה החילוץ למערכת הבנקאית בספרד ■ בארה"ב נפתחה אתמול עונת הדוחות: אלקואה היכתה תחזיות ■ חשיפת "גלובס": דנקנר בדרך להצפת ערך משמעותית באי.די.בי

המסחר בבורסת ת"א נחתם היום (ג') בעליות שערים, זאת ברקע לנעילה שלילית בוול סטריט אמש - שם פתחה אלקואה את עונת הדוחות לרבעון השני באופטימיות, כשהיא מכה את תחזיות האנליסטים. בנוסף, המשקיעים מגיבים הבוקר גם לחדשות מפסגת שרי האוצר של גוש האירו אמש, שסיכמו על מתווה חילוץ למערכת הבנקאית בספרד. מניות האנרגיה ריכזו עניין בעקבות חשיפת "גלובס", לפיה רשות הגז העלתה ב-20% את תחזית הביקושים לגז במשק עד שנת 2040.

אמש, נזכיר, ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט בירידות קלות על רקע דוח התעסוקה של חודש יוני (שפורסם בסופ"ש) אשר הצביע על יצירה של 80 אלף משרות בלבד במשק האמריקני. עם נעילת המסחר פרסמה ענקית האלומיניום אלקואה את דוחותיה, תוך שהיא מכה את תחזיות האנליסטים בשוק ומאשררת תחזיותה לביקוש לאלומיניום לסוף השנה.

באירופה, דיווחים בסוכנויות הזרות כי ממשלת ספרד עשויה להכריז השבוע על תוכנית צנע שלישית במדינה. זאת, על רקע פסגת שרי האוצר של גוש האירו, אשר הסכימו אמש על מתווה לחילוץ המערכת הבנקאית במדינה - בהיקף כולל של 100 מיליארד אירו, אשר כ-30 מיליארד מתוכם צפויים להתקבל כבר בסוף החודש הקרוב. הבשורה: הכסף יוזרם ככל הנראה ישירות לבנקים, ללא תיווך ממשלתי.

גם בזירה המקומית חדשות מעניינות, כאשר "חוק התספורות" אשר צפוי לשים סוף לתופעה ההולכת וגוברת של "תספורת" בחובות של בעלי השליטה בחברות הציבוריות במשק - אושר אתמול בערב בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. "החוק החדש יחייב את המוסדיים להפעיל את סמכויותיהם ולהעניש את אותם בעלי הון שכושלים שוב ושוב בהחזר חובותיהם", אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון, מיוזמי החוק. (לסיפור המלא)

ועדת צמח אמורה להגיש את מסקנותיה רק בסוף החודש, אך כעת נחשפו פרטים חדשים לגבי הלך הרוח השורר בוועדה. כפי שנחשף היום ב"גלובס", מתגבר הוויכוח בוועדת צמח על כמות הגז שתותר לייצוא לאחר שרשות הגז הטבעי העלתה ב-20% את תחזית הביקושים לגז במשק עד שנת 2040, האם המשמעות שהוועדה תמליץ להגביל את כמויות הייצוא? (לסיפור המלא)

דנקנר בדרך להצפת ערך משמעותית באי.די.בי

אמש נחשף ב"גלובס" כי אי.די.בי בוחנת מהלך להצפת ערך של מאות מיליוני שקלים בשופרסל באמצעות הפרדת נכסי הנדל"ן שלה מהפעילות הקמעונאית. ניתן להניח כי שווי הנדל"ן של הרשת גבוה באופן משמעותי מהשווי רשום בספרים, ולכן מכירת הנכסים עשויה להניב לה רווחים גבוהים. בזכות רווחים אלה היא תוכל להמשיך ולחלק דיבידנדים לחברת האם שלה (דסק"ש ), ומשם, במעלה הפירמידה, לאי.די.בי , הצמאה למזומנים.

מניות הגז הטבעי המשיכו לעמוד במוקד לאחר שרשות הגז חייבה את השותפויות בפרוייקט "תמר" לחלק את הגז הטבעי באופן שוויוני לכל הצרכנים במשק. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

בנוסף, עדכנו הבוקר שותפויות ים תטיס על תחילת מבחני הזרמת גז ממאגר "פינקלס 1" הסמוך ל"נועה" ולים תטיס.

גם סקטור התקשורת ממשיכות לעמוד במוקד. נציין את בזק , הוט , פרטנר ואת סלקום .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]