הלחץ עבד: לאחר שהתברר מוקדם יותר היום (ד') כי שרי הממשלה יוכלו לבחור בין רכב BMW מסידרה 5 שעלותו נאמדת בכ-400 אלף שקל, או סיטרואן C5 שעלותה היא כשליש, כעת מתברר ששר האוצר יובל שטייניץ הורה לבדוק את האפשרות לביטול המכרז החדש על רכבי השרים.
כאמור, במכרז שערך מנהל הרכב הממשלתי לבחירת רכבי השרים החדשים, זכו BMW שמחירה לצרכן עומד על 398 אלף שקל, והיא בעלת הספק מנוע של 258 כוחות סוס, אורכה 4.9 מטרים והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות וכן סיטרואן C5 בעלת מנוע 1.6 טורבו, שמחירה כשליש ממחיר ה-BMW שזכתה במקום הראשון, כאשר לפי הערכות השרים יוכלו לבחור בין השתיים.
פירסום תוצאות המכרז יצר הד תקשורתי גדול, בעקבותיו שטייניץ הביע הסתייגות מהעובדה שחלק מהמכוניות שזכו במכרז למכוניות השרים, הן מכוניות יוקרה מובהקות בעלות מחיר גבוה בשוק .לדברי השר השיקולים בבחירת רכבי השרים צריכים לכלול בנוסף למחיר למדינה ולעלות תועלת גם שיקול של הנראות הציבורית .
בהודעת משרד האוצר נמסר כי: "השר שטייניץ ינחה את מנכ"ל משרדו לבדוק אם ניתן מבחינה מנהלתית ומשפטית לצאת למכרז חדש, תוך הגבלת המחיר המקסימלי למכוניות שרים באופן שיותיר רכבי יוקרה מובהקים מחוץ לתמונה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.