משרד התחבורה פרסם היום את המכרז הראשון בפרוייקט שידרוג כביש 65 מצומת גולני (שעבודות השדורג בה יסתיימו ב-2013 ותהפוך למחלף) עד צומת עמיעד במסגרת פרויקט הזרוע המזרחית של כביש חוצה ישראל. מדובר בשלב הראשון על שני מכרזים לשדרוג הכביש מצומת גולני ועד צומת קדרים.
המכרז הראשון, שפורסם היום, מתייחס לקטע הכביש בין צומת מסד, שליד היישוב מסד, ועד צומת קדרים. במסגרת הפרוייקט יורחב הכביש ויהפוך לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבי נסיעה בכל כיוון. עם סיום העבודות, תעלה מהירות הנסיעה המותרת בכביש ל-100 קמ"ש במקום 80 קמ"ש הנהוגה כיום בקטע המדובר.
המכרז השני, שעל פי משרד התחבורה אמור להתפרסם תוך חודש, מתייחס לקטע הכביש בין צומת גולני לצומת מסד. על פי התוכנית של משרד התחבורה כביש 65 ממחלף גולני העתידי ועד צומת עמיעד יהפוך לכביש ללא צמתים ורמזורים, כשכל הצמתים שקיימים כיום לכל אורך תוואי הכביש יהפכו למחלפים, מה שיבטיח נסיעה חלקה יותר בכביש.
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי המכרז שפורסם הוא חלק מהזרוע המזרחית של כביש חוצה ישראל שתיצור מסלול שאורכו כ-60 קילומטרים, ללא אף רמזור, עד צומת עמיעד. לדברי כץ הזרוע המזרחית תוארך בהמשך עד קרית שמונה.
"החזון של יצירת כביש ללא רמזורים מתל אביב ועד קרית שמונה ומתל אביב דרומה ועד צומת הנגב הולך ומתממש לנגד עינינו. תושבי ישראל ייהנו מאפשרויות רבות יותר לתעסוקה, מגורים ולימודים ותיווצר תרומה משמעותית לצמצום פערים חברתיים", אמר כץ.
במסגרת המכרז הראשון, מחלף צלמון יוקם בין כביש 65 לכביש 807 (מגדל- מראר). במחלף זה ייבנו שני גשרים: גשר כפול של כביש 65 מעל נחל צלמון, באורך של כ-200 מטרים וגשר נוסף של כביש 807 מעל נחל צלמון באורך של כ-100 מטרים. מחלף קדרים- ישמש כניסה לקיבוץ קדרים מדרום לקיבוץ וכניסה מוסדרת למבקרים במתחם "קבר חבקוק" וקבר "רבנו בחיי". העבודות על הקטע הזה של הכביש צפויות להסתיים בשנת 2015.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.