המינהל שכר משרדים ב-14 מיליון שקל ל-5 שנים

הלשכה הראשית של מינהל מקרקעי ישראל תעבור הקיץ מהבניין המיתולוגי ברחוב שמאי שבמרכז ירושלים לבניין בזק בכניסה לעיר

כפי שנחשף ב"גלובס": הלשכה הראשית של מינהל מקרקעי ישראל תעבור הקיץ מהבניין המיתולוגי ברחוב שמאי שבמרכז ירושלים לבניין בזק בכניסה לעיר.

ל"גלובס" נודע כי המינהל שכר 3,600 מ"ר וישלם שכ"ד בגובה של 60-70 שקל למ"ר - כ-2.8 מיליון שקל לשנה, ובסך הכול כ-14 מיליון שקל לחמש שנים, תקופת החוזה, שבו מעוגנת אופציה להארכה.

המינהל גם משקיע בשיפוץ המשרדים, הממוקמים בבניין שברחוב הצבי בירושלים, כיום בבעלות קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן. סלע רכשה אותו ב-2011 מחברת בזק, עבורה בנתה את הבניין חברת חפציבה שקרסה.

שטחו הבנוי של הבניין בן שבע הקומות הוא 12,525 מ"ר, כולל 400 חניות, והוא בתפוסה מלאה. ממוצע השכירויות עומד על 62 שקל למ"ר.

יודגש כי מעבר המינהל הוא זמני, וכי בעוד כחמש שנים הוא עתיד לעבור לבניין חדש בקריית הלאום בבירה.

בחודש ינואר השנה חשף "גלובס" כי עובדי המינהל מתנגדים למעבר, בטענה כי אזור התחנה המרכזית פקוק ועמוס, והמעבר כרוך בהשקעה ניכרת.

בתקופה של יישום הרפורמה במינהל, שצפויה לקצץ את מצבת כוח האדם, ביקשו העובדים שלא להוסיף על השינוי הארגוני גם שינוי מבני וסביבתי.

יו"ר ועד עובדי הלשכה הראשית של מינהל מקרקעי ישראל בירושלים, שלי ירמיהו, סירבה להגיב; מהמינהל נמסר כי הבניין בו הוא פועל "אינו ראוי עוד למוסד ציבורי המעוניין להעניק שירות מכובד ויעיל לציבור הרחב. בימים אלה נעשות הפעולות לקראת המעבר לבניין מתאים יותר, תוך הידברות עם העובדים".