דאבל וריפיי סוגרת מרכז המו"פ בישראל ומפטרת עובדים

מרבית עובדי חברת הסטארט-אפ הישראלית (35) יועברו לסניף החברה בניו יורק במסגרת רה-לוקיישן והשאר (15) יפוטרו ■ גיל וסרמן, מנהל הפעילות המקומית וסגן נשיא בכיר להנדסה, עוזב

חברת הסטארט-אפ הישראלית DoubleVerify החליטה לסגור את מרכז המו"פ של החברה בישראל. החברה, שהוקמה לפני ארבע שנים על-ידי אורן נצר ואלכס ליברנט, העסיקה בישראל 50 עובדים במשרדיה ברמת החייל, אליה עברה לאחר שהחליפה לא פחות מארבעה משרדים בשנות קיומה.

בעקבות סגירת המרכז המקומי, מרבית העובדים (35) יועברו לסניף החברה בניו יורק במסגרת רה-לוקיישן והשאר (15) יפוטרו. עדיין לא ידוע אם הליכי הפיטורים ייצאו לפועל כבר השבוע או בעת סגירתו הסופית של מרכז המו"פ בישראל בשבועות הקרובים. במסגרת המהלך, יעזוב את החברה גיל וסרמן, מנהל הפעילות המקומית וסגן נשיא בכיר להנדסה ומי שליווה אותה מתחילת הדרך.

בחברה מסבירים את המהלך מתוך רצון לאחד את הצוותים השונים של החברה במקום אחד. כך, בעוד צוותי המכירות יושבים בניו יורק, בצמוד לתעשיית הפרסום, בדאבל וריפיי רוצים שגם אנשי הפיתוח יעבדו זה לצד זה. מלבד ניו יורק, החברה מפעילה סניף גם בחוף המערבי וגם בלונדון.

דאבל וריפיי פיתחה טכנולוגיה לבדיקת נאותות של פרסומות באינטרנט. הרעיון הוא לבדוק אם מודעות מתפרסמות באתרים בלוקיישן הנכון על העמוד וגם מבחינת הקונטקסט של האתר עצמו. כך רואים פעמים רבות פרסומות שמופיעות במקומות שלא רלבנטיים להן, למשל חברת נקניקים שמפרסמת באתר לצמחונים, או רשת שיווק שמפרסמת באתר שפונה לתושבי מדינה שבה היא כלל לא פעילה. דוגמה נוספת, אליה נחשפו נצר וליברנט בתחילת דרכם המשותפת בחברה, היא ש-40%-50% מהמודעות באתרי האינטרנט מופיעות בחלקם התחתון של עמודי הבית של אתרים, על אף שהמפרסמים שילמו להציגן בראש העמוד.

הקמת החברה הולידה קטגוריה חדשה בתעשיית הפרסום - Ad Verification (בדיקת נאותות למודעות), שמגלגלת כבר עשרות מיליוני דולרים בשנה. החברה הישראלית כבר שולטת על 75%-80% ממנה.

חברת דאבל וריפיי גייסה באוגוסט אשתקד 33 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 200 מיליון דולר. עד כה גייסה החברה 46 מיליון דולר. אחת המשקיעות החדשות - קרן הפרייבט אקוויטי JMI - מכרה את בורסת הפרסום המקוון, דאבל קליק, לגוגל ב-2007 תמורת 3.1 מיליארד דולר. משקיעים נוספים הם בלומברג קפיטל, IVP וקרן Genecast של חברת התקשורת קומקאסט.

החברה מוכרת בעשרות מיליוני דולרים לכ-300 לקוחות, ובהם קוקה קולה, CBS ו-at&t. גם כוח האדם זינק של 3,300% בארבע שנים - מחמישה עובדים ב-2008 לכ-170 עובדים ברחבי העולם ב-2011.