מיקרוסופט רשמה הפסד של 492 מיליון דולר ברבעון השני

החברה דיווחה גם על שיא בהכנסות, שהסתכמו ב-18.06 מיליארד דולר ■ צפי האנליסטים הצביע על רווח של 62 סנט למניה על הכנסות של 18.12 מיליארד דולר

ענקית התוכנה מיקרוסופט פרסמה הערב (ה') לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012, מהם עולה כי לראשונה מאז הפכה לחברה ציבורית ב-1986, היא רשמה הפסד שהסתכם ב-492 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, לעומת רווח של 5.87 מיליארד דולר או 69 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אולם, מניית החברה דווקא עולה במסחר המאוחר, זאת משום שהפסד זה היה צפוי ונבע ככל הנראה מהפרשה חד פעמית. מעבר לכך, החברה דיווחה גם על שיא בהכנסות, שהסתכמו ב-18.06 מיליארד דולר.

ברבעון הפיסקאלי הרביעי של שנת הכספים שלה, דיווחה מיקרוסופט על רווח של 67 סנט למניה, לעומת 69 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-18.06 מיליארד דולר, לעומת 17.37 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. אולם, אנליסטים מציינים כי הירידה הצפויה במכירות המחשבים האישיים, גבתה מחיר כבד במכירות מערכת ההפעלה ווינדוס, שהיא כאמור מנוע הצמיחה המרכזי של החברה.

נזכיר כי הגורם המרכזי לירידה ברווחיה של ענקית התוכנה היה ידוע כבר לפני מספר שבועות, אז היא הודיעה על מחיקת מוניטין של כ-6.2 מיליארד דולר. הסכום, שיימחק מהפעילות המפסידה של חטיבת שירותי האונליין, משויך ברובו לרכישת חברת השיווק הדיגיטלי aQuantive באוגוסט 2007, תמורת 6.3 מיליארד דולר.

צפי האנליסטים הצביע על רווח של 62 סנט למניה על הכנסות של 18.12 מיליארד דולר, כאשר רבים מהם טוענים כי החברה נאלצת להתמודד כיום עם לחצים רבים מצידן של גוגל, פייסבוק ואפל.

ומה באשר לאסטרטגיית הצמיחה של החברה?

במשך השבועות האחרונים התבצעו על-ידי מיקרוסופט מספר מהלכים אסטרטגיים, שנראים משמעותיים לא פחות מהרכישה של aQuantive בזמנה. ענקית התוכנה רכשת את ספקית הרשתות החברתיות הארגוניות Yammer - שלה הכנסות מוערכת של כ-20 מיליון דולר בלבד - לפני מספר שבועות בתמורה לכ-1.2 מיליארד דולר. רבים תוהים האם יתכן וגם במקרה זה, תודה מיקרוסופט בדיעבד כי העסקה לא הצדיקה את המחיר?

בנוסף, נראה כי החברה החליטה לנסות ולחדור לשוק שבו שולטות אפל, סמסונג וגוגל, כאשר הכריזה על טאבלט חדש, ה-Surface. בהקשר זה, אנליסטים תוהים האם נכון למיקרוסופט להיכנס לשוק ששוויו השנה יעמוד על כ-46 מיליארד דולר, עם רווחיות גולמית של 40%-50% - נתון נמוך ביחס לעסקי התוכנה - ללא היכרות עמוקה של שרשרת המזון של הרכיבים בתחום, ומעל לכל, להתחרות בשותפיה?