המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; פאלו אלטו זינקה ב-28%

מניות הפיננסים הובילו את הירידות היום - 4 הבנקים הגדולים מציגים את מחצית השנה הגרועה ביותר מאז 2008 ■ החדשות הרעות מספרד גררו את ניו יורק מטה ומדדי המניות ננעלו בנמוך היומי ■ מנהל השקעות: "יש בעיות בכל מקום"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים בצל המשך העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד ונתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו השבוע. מדד S&P 500 קטע 3 ימי עליות וירד בהובלת מניות הפיננסים. סקטור הטכנולוגיה המשיך לרכז עניין לאחר הדוחות הכספיים של גוגל ומיקרוסופט שפורסמו אמש, וכן לאור הנפקות מוצלחות של פאלו אלטו וקיאק.

"יש בעיות בכל מקום", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Chemung Canal Trust. "המחלה מתפשטת באירופה ואתה לא יכול שלא לתהות האם גוש האירו ישרוד".

היום לא פורסמו נתוני מאקרו בארה"ב, ולפיכך המשקיעים התרכזו בעיקר בדוחות הכספיים של החברות בוול סטריט ובנעשה באירופה. שרי האוצר של גוש האירו אישרו היום את חבילת הסיוע לבנקים בספרד, בהיקף של עד 100 מיליארד אירו, אולם למרות זאת תשואות האג"ח בספרד ממשיכות לעלות והמרווח מול תשואות האג"ח הגרמניות הגיע היום לשיא. ספרד הזהירה כי לא תיחלץ מהמיתון גם בשנה הבאה והאירו הידרדר לשפל של כשנתיים מול הדולר. (לסיפור המלא)

גורם נוסף לירידות היום היה דיווח בסוכנות הידיעות הסינית Xinhua, לפיו הממשל מתכנן להדק את הפיקוח והאחיזה בשוק הנדל"ן כדי למנוע התחממות מחדש של מחירי הדירות. ספרד העריכה היום כי המיתון במדינה יימשך גם בשנה הבאה, בעוד מחוז ולנסיה ביקש חילוץ מהממשל המרכזי.

המשקיעים התעלמו היום מעונת הדוחות המוצלחת עד כה; לפי נתוני סוכנות בלומברג, 73% מתוך 118 החברות ב-S&P 500 שפרסמו עד כה את הדוחות הרבעוניים שלהן היכו את התחזיות המוקדמות של האנליסטים

"בחיים לא ראיתי כזה בלאגן"

חודש נובמבר מתקרב ועימו הבחירות בארה"ב, אשר רבים מאמינים עד מועדן לא יצליחו הפוליטיקאים במדינה למנוע את "נפילת הכלכלה" מ"צוק פיסקאלי" - כינוי לשורה של העלאות מסים וקיצוצים בתקציב שייכנסו לתוקף בתחילת 2013, אלא אם המחוקקים ינקטו צעדים, מה שעשוי לקרות רק אחרי הבחירות ב-4 בנובמבר.

"אין מנהיגות אמיתית בארה"ב שתמנע מאיתנו את 'הצוק הפיסקאלי' ואת המשך חוסר הוודאות בכלכלה", אמר הלילה המיליארדר דונלד טראמפ בראיון בתוכנית נעילת המסחר של CNBC. "אני חושב שעסקים בארה"ב נמצאים בתקופה של אי-וודאות גדולה, ופשוט אין לנו מנהיגות. מעולם לא ראיתי בלאגן כזה בארה"ב".

לראשונה מ-1986: הפסד למיקרוסופט

מניות הפיננסים הובילו את הירידות היום. 4 הבנקים הגדולים בארה"ב רשמו במחצית הראשונה של השנה את ההכנסות הנמוכות ביותר מאז המחצית הראשונה של 2008. מדובר בבנק אוף אמריקה , סיטי , גולדמן זאקס ומורגן סטנלי שרשמו יחדיו הכנסות של 161 מיליארד דולר במחצית הראשונה, ירידה של 4.5% והרמה הנמוכה מזה 4 שנים, אז הם רשמו הכנסות של 135 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2008.

בסקטור הטכנולוגיה, מיקרוסופט דיווחה לראשונה מאז הנפקתה לציבור ב-1986 על הפסד של כ-492 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, לעומת רווח של 5.87 מיליארד דולר או 69 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו בשיא רבעוני של כ-18.6 מיליארד דולר.

גוגל דיווחה על רווח נקי של כ-8.42 דולר למניה (על בסיס non-GAAP) והכנסות של 12.2 מיליארד דולר, קרי גידול של 35.1% בהכנסות, שככל הנראה נבעו מרכישתה של מוטורולה מוביליטי. (לסיפור המלא)

בנוסף לשתיים הללו, גם ג'נרל אלקטריק עמדה במוקד לאחר שפרסמה היום את דוחותיה טרם פתיחת המסחר. החברה דיווחה על רווח נקי של 3.1 מיליארד דולר (0.29 דולר למניה), לעומת רווח של 3.8 מיליארד דולר (0.35 דולר למניה) אשתקד. ההכנסות עלו ב-2% לרמה של 36.5 מיליארד דולר. נציין כי בוול סטריט ציפו לתוצאות טובות יותר, כשממוצע התחזיות עמד על רווח של 0.37 דולר למניה והכנסות של 36.77 מיליארד דולר.

פאלו אלטו של ניק צוק החלה להיסחר היום בבורסת ניו-יורק תחת הסימול PANW, לאחר שגייסה הלילה בהצלחה כ-260.4 מיליון דולר, תוך שהוא מוכרת 6.2 מיליון מניות (לפי מכיר של 42 דולר למניה). צוק גרף לכיסו מעל ל-14 מיליון דולר (לפי מס) ממכירת מניות החברה בזמן ההנפקה. המניה זינקה בכ-30% ביומה הראשון למסחר.

גם מניית קיאק (סימול: KYAK) זינקה ביומה הראשון למסחר לאחר הנפקה מוצלחת. (לסיפור המלא)

טאואר הישראלית ריכזה עניין לאור אישור רשות ניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, לבנק לאומי ובנק הפועלים, להמיר חלק משטרי ההון של טאואר אותם הם מחזיקים - למניות סחירות. הפועלים יוכלו להמיר 40 מיליון שטרי הון ולאומי 45 מיליון שטרי הון - מדובר בערך בכמחצית משטרי ההון שבבעלותם (96.4 מיליון לכל בנק). עוד בסקטור השבבים, סנדיסק הודיעה אמש כי תוצאותיה השנה יהיו טובות מהצפוי, מה שמקפיץ את מניותיה.

מורגן סטנלי פספס את תחזיות האנליסטים אמש, כשדיווח על תוצאותיו לפני פתיחת המסחר. ברבעון השני טיפסו רווחיו של הבנק ל-563 מיליון דולר, או 29 סנט למניה, זינוק אדיר בהשוואה להפסד של 78 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. עם זאת, מדובר בתוצאה מעט פחות טובה מהצפי בוול סטריט, שעמד על 32 סנט למניה.

גם קוואלקום ומלאנוקס בלטו לאחר פרסום דוחותיהן.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]