פאלו אלטו לא לבד: מניית קיאק נסהק 27% לאחר ההנפקה

מפעילת אתר הטיולים באינטרנט גייסה 91 מיליון דולר לאחר שהעלתה את מחיר המניה בהנפקה

יום של הנפקות מוצלחות בוול סטריט: לא רק פאלו אלטו (סימול: PANW) מזנקת היום לאחר הנפקתה בנאסד"ק, גם מניית קיאק (סימול: KYAK) קופצת בכ-26% ביומה הראשון למסחר אחרי ההנפקה.

קיאק מכרה 3.5 מיליון מניות במחיר של 26 דולר למניהוגייסה 91 מיליון דולר. כמו פאלו אלטו, גם קיאק העלתה את מחיר ההנפקה בטרם בוצעה.

גל ההנפקות המוצלחות של מניות טכנולוגיה בוול סטריט צובר מומנטום מאז הנפקת ServiceNow בחודש שעבר, שכן המניה זינקה בכ-37% מאז ההנפקה.

קיאק, מפעילת אתר טיולים באינטרנט, פרסמה תשקיף לקראת הנפקה ראשונית לציבור בנובמבר 2010, אך ההנפקה נדחתה. החברה תכננה לגייס 87.5 מיליון דולר ולהנפיק מניות במחיר של 22-25 דולר למניה.

מחיר המניה בהנפקה משקף לקיאק שווי של כמיליארד דולר, וכבר היום מזנק השווי ליותר מ-1.26 מיליארד דולר. בשנה שהסתיימה ב-31 במארס רשמה החברה הכנסות של 245 מיליון דולר. מכפיל ההכנסות בו נסחרת היום המניה גבוה ביותר מ-50% מהמכפיל הממוצע בענף של חברות מתחרות כמו Expedia, TripAdvisor ו-Travelzoo.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי היה החתם הראשי בהנפקת קיאק כמו גם בהנפקות של פאלו אלטו ופייסבוק (שהייתה, כזכור, מוצלחת פחות, בלשון המעטה).