עונת הדוחות בארה"ב: אילו חברות עשויות להפתיע?

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני בארה"ב נמשכת ■ השבוע, עובר הפוקוס מסקטור הטכנולוגיה לחברות הצריכה ■ אילו חברות בולטות צפויות לדווח על תוצאותיהן?

על רקע הורדת תחזיות האנליסטים בוול סטריט לקראת עונת הדוחות לרבעון השני, חברות הטכנולוגיה במדד ה-S&P500 לא התקשו להפתיע לטובה - ולעודד את המשקיעים. בשבוע הקרוב צפויה אפל לחתום את שטף הדיווחים מצד הסקטור, כאשר חברות הצריכה והשירותים צפויות לעבור למרכז הבמה.

תוצאות מספקות של סקטור הטכנולוגיה סייעו למניות להציג ביצועים חיוביים, למרות ירידה במכירות אצל חברות כמו מיקרוסופט וגוגל , ואזהרת רווח מצד אינטל . בשבוע הקרוב יבלטו בסקטור אפל, פייסבוק ונטפליקס .

"המניות עלו כי התוצאות היו מעל הציפיות", אמר דורסי פאר, מייסד שותף של בית ההשקעות Wolf & Farr. אולם, דורסי מבהיר כי העליות נבעו מהציפיות הנמוכות מראש, ולא צופה כי הראלי בוול סטריט יימשך.

"הראלי נבע מהסיבות הלא נכונות", הוא מסביר. "משקיעים קיוו לתמריצים, ואנחנו לא חושבים שזו סיבה לקנות מניות. אנחנו נמצאים בתקופה קשה, ויש זמנים קשים עוד לפנינו. צריך להתנהל בזהירות".

אולם העובדה היא, שתוצאות כספיות יציבות של החברות בארה"ב השבוע, עשויות להוביל שוב לעליות בשווקים. ביום שני תדווח מקדונלדס ; PepsiCo , פורד מוטורס ו-ויזה ידווחו ביום רביעי; ו-Colgate-Palmolive , אמזון וסטארבקס ביום חמישי.

בנוסף, צפויות לדווח גם מרק ואלי לילי בסקטור הפארמה, 3M , קטרפילר ובואינג בסקטור התעשייה ו-ExxonMobil , ConocoPhillips ו-Chevron בסקטור האנרגיה.

"אני סבור כי למרות ההכנסות הפושרות הצפויות, השווקים יגיבו בחיוב", סיכם אנטוני צ'אן, כלכלן ראשי ב-Chase Wealth Management.