ההמלצות החמות: מניות הטכנולוגיה הבטוחות - ואלה שפחות

פיליפ לאפונט, מנהל קרן גידור, סוקר את מניות הטכנולוגיה וממליץ בחום לקנות את אפל - ולהתרחק ממניות ה-PC

"מניות הטכנולוגיה נחשבות להשקעה טובה יחסית. הן זולות, וככל הנראה יצליחו להציג ביצועים נאים", כך אמר פיליפ לאפונט, מייסד ומנהל תיקים בקרן הגידור Coatue Management בראיון שהעניק בסוף השבוע ל-CNBC. "אנשים ימשיכו לרכוש סמארטפונים וטאבלטים, גם בתנאים של ערפל כלכלי", הוא אמר.

לאפונט התייחס להאטה במכירות מחשבי ה-PC, ובתוך כך לדוחות המחצית הראשונה הפסימיים של אינטל , אשר הורידה את תחזית הצמיחה שלה לרבעון השני, ואמר כי: "ההאטה בשוק ה-PC נובעת מהמעבר לטאבלטים". הוא השווה את חברת HP ל-Eastman Kodak , וציין כי בשני המקרים מדובר בטכנולוגיה שהולכת ומאבדת את הרלוונטיות שלה.

תשומת לב מיוחדת ולא מפתיעה, העניק לאפונט למניותיה של אפל . לדבריו, השוק הסלולארי רק ימשיך ויצמח, וכאשר בתוך שוק של שני מליארד מכשירים סלולארים, אפל מוכרת 150 מיליון מכשירי סמארטפון, ולאפונט מעריך כי החברה תוכל לשלש מספר זה בקלות בתוך 5 שנים. "לעיתים המניות הטובות ביותר, הן אלו המובנות מאליהן", הסביר.

מומחה ההשקעות העריך כי המשקיעים יטילו ספק ביכולתה של אפל להגיע לשווי שוק של מיליארד דולר, וימכרו מניות, מה שיוביל את החברה לבצע רכישה עצמית (Buy-Back). "אנו מקווים שאפל תרכוש רבות ממניותיה, מה שיוביל לעליית מחיר המניה, זאת ללא קשר לעליה בשווי השוק שלה".

בהתיחסו לפייסבוק ויאהו , לאפונט נשמע מעט יותר מהוסס. "פייסבוק מבוססת על מחשבי PC, ואילו הרשתות החברתיות מצליחות יותר כשהן בפלאטפורמה סלולרית". הוא התייחס לרכישת אינסטגראם ואמר כי מדובר בצעד חכם, שייסע לפייסבוק להשתלב בשוק הסמאטרפונים, אך עם זאת הוא גם מעיד על חולשה.

גם במקרה של יאהו, לאפונט נמנע מלהעניק המלצה חד משמעית. בנוגע למינוי האחרון של מאריסה מאייר למנכ"ל החברה, אמר: "ימים יגידו אם היא תוכל להציל את העסק".