השבוע בוול סטריט; "אם הכל ישתבש, ה'פד' יקנה מניות"

שרי האוצר של גוש האירו אישרו את חבילת המימון של ספרד, אך עלויות המימון שלה עדיין גבוהות ■ מאקרו: מכירות הבתים החדשים, אומדן הצמיחה הראשוני ותביעות האבטלה ■ המדווחות: אפל ביום שלישי, פייסבוק ביום חמישי

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לנתונים הכלכליים המדאיגים שפורסמו לפני כשבוע בארה"ב והמשבר האירופי שהולך ומעמיק ופוגע גם בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אומנם שרי האוצר של גוש האירו והפרלמנט הגרמני אישרו בסוף השבוע את חבילת החילוץ של ספרד, אולם נראה כי צעד זה לא עודד את אמון המשקיעים מאחר ועלויות המימון של המדינה עדיין ברמות גבוהות של 7%. בזירת המאקרו יפורסמו נתונים מהותיים כגון נתוני מכירות הבתים החדשים, אומדן הצמיחה הראשוני ותביעות האבטלה. עונת הדוחות נמצאת בעיצומה והשבוע ידווח בין היתר פייסבוק, אפל ומקדונלדס.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות, זאת חרף העובדה ששרי האוצר של גוש האירו אישרו את חבילת הסיוע לספרד שהיקפה נאמד בכ-100 מיליארד אירו. צעד זה לא אושש את אמון המשקיעים ועלויות המימון של המדינה מוכת החובות נשארו ברף המסוכן של כ-7%.

"אם הכל ישתבש, בסופו של דבר, הפדרל ריזרב עלול להתחיל לקנות מניות", הבהיר "נביא הזעם" פרופ' נוריאל רוביני שציין גם כי הכלכלה בארה"ב תוכל להישאר יציבה פחות או יותר עד הבחירות בארה"ב בנובמבר, אולם אז דברים עלולים להתחיל להשתבש.

מעבר לאירופה חשש המשקיעים התגבר בעקבות דיווח בסוכנות הידיעות הסינית Xinhua, לפיו הממשלה מתכוונת להדק את הפיקוח על שוק הנדל"ן שמצוי בבועת ענק שעומדת להתפוצץ בכל רגע. בתוך כך, היום העריך סונג גוקינג, יועץ כלכלי בכיר בבנק המרכזי של סין, כי ייתכן וכלכלת סין תצמח ברבעון השני בקצב של 7.4% (שנתי), זאת לאחר שכלכלנים אחרים העריכו לא מכבר כי הצמיחה תאט לרמה של 7.6%.

אולם, ישנם אנליסטים שנשארים אופטימיים למרות הבעיות הרבות: "קיימת אופוריה שמצביעה על כך שאולי דברים יתחילו להשתנות בקרוב", אומרת לינדה בקשיין, מנהלת כספים בחברת Federated Investors. "הציפיות המוגזמות נסוגו לאחור. החברות מכות את התחזיות והשווקים שוב שמחים, משום שהעניינים לא כל כך גרועים".

מאקרו: נתונים משוק הנדל"ן ואומדן הצמיחה הראשוני

ביום ג', צפוי לשאת נאום יו"ר ה'פד' בן ברננקי, כאשר המשקיעים ינסו לחפש רמזים חדשים לגבי תוכניות ופעולות חדשות שבכוונת הבנק המרכזי לנקוט, לאור מצב הכלכלה המדשדש.

באותו היום, יפורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור לחודש יולי, כאשר קונצנזוס האנליסטים מצביע על קריאה של 52.4 נקודות לאחר שביולי רשם המדד קריאה של 52.5 נקודות. בנוסף, יפורסם גם מדד מחירי הדיור לחודש מאי, כאשר צפי האנליסטים מצביע על עלייה של 0.6%, לאחר שבחודש אפריל מחירי הדיור עלו ב-0.8%.

ביום ד', יפורסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש יוני שצפוי לעלות לרמה של 373 אלף (שנתי) לעומת 369 אלף בחודש מאי.

ביום ה' יפורסם נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש יוני, שצפוי לעלות ב-0.1%, לאחר שעלה בחודש מאי ב-0.7%.

כמדי שבוע יפורסמו ביום חמישי תביעות האבטלה השבועיות שצפויות לרדת מעט לרמה של 381 אלף, לאחר שבשבוע הקודם עלו לרמה של 386 אלף.

ביום ו' יפורסם אומדן הצמיחה (תמ"ג) הראשון לרבעון השני, כאשר צפי האנליסטים מצביע על ירידה לשיעור של 1.5% (שנתי) זאת לעומת האומדן הקודם שעמד על 1.9%.

טבע הפסידה, אפל ופייסבוק מדווחות

חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר , השיגה ניצחון משמעותי על מתחרותיה במשרד בארה"ב, בין היתר גם על טבע , הנוגע לתקיפות הפטנטים על תרופת הליריקה, אשר נועדה לטיפול בכאבים. לפי פסיקת בית המשפט, הפטנטים של פייזר על התרופה יהיו תקפים עד שנת 2018. מדובר בפסיקה דרטמית עבור טבע ( 41.61 -0.50% ), שכן מכירותיה של תרופת הליריקה הסתכמו בשנה שעברה בכ-3.7 מיליארד דולר.

מקדונלדס תפרסם את תוצאותיה לרבעון השני ביום ב', כאשר קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח של 1.38 דולרים למניה, ומכירות של כ-7 מיליארד דולר.

ענקית הטכנולוגיה אפל , צפויה לפרסם דוחותיה לרבעון השני ביום ג' כאשר קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח למניה של 10.38 דולר. נציין כי לחברה מסורת ארוכת שנים בה היא עוקפת את התחזיות ונוסקת מעלה. באותו היום תפרסם גםAT&T הצפויה לרשום רווח צנוע יותר של 63 סנט למניה.

ביום חמישי תציג הרשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק את דוחותיה הכספיים הראשונים מאז הפכה לציבורית. קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שהחברה תרשום רווח של 12 סנט למניה בלבד.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]