וול סטריט ננעלה בירידות; דיווח: ה'פד' יתמרץ הכלכלה

בכירים באירופה מאמינים כי יוון לא תעמוד ביעדים שלה ■ התשואה על אג"ח ספרד ממשיכה לעלות ■ מודי'ס הורידה את התחזית של גרמניה ל"שלילי" ■ ארה"ב מכרה אג"ח לשנתיים בתשואת שפל ■ אפל תדווח - תכה התחזיות?

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שהתמתנו לקראת הסיום לאור דיווח בוול סטריט ג'ורנל כי הפדרל ריזרב מתקרב למהלך לתמרוץ הכלכלה, וכי החלטות הקשורות בכך יתקבלו בשבוע הבא או בספטמבר.

במוקד היום עמדו מספר נושאים. אתמול התנהל המסחר בשוקי העולם בירידות חדות, במהלכו המדדים המרכזיים באירופה צנחו עד כ-3.2%, והמדדים בארה"ב השילו מערכם עד כ-1.2%. נציגי ה"טרויקה" מבקרים היום ביוון כדי להעריך האם היא מיישמת את התנאים שהם הציבו לה וכדי לנסות להבין לאן מועדות פניה של המדינה מוכת החובות. כל זאת, כאשר ברקע סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את התחזית של כלכלת גרמניה לשלילי ועלויות המימון של ספרד ממשיכות להעיב על השווקים, חרף העובדה שהיא צלחה היום הנפקת אג"ח. עונת הדוחות בעיצומה כאשר היום ידווחו אפל ו-AT&T.

"זה עוד רחוק מסיום", אומר פול זמסקי, אנליסט מ-ING. "יש עוד חשש ממשבר מחודש בגוש האירו".

אירופה תחילה. אמש ספרד זיעזעה את השווקים כאשר תשואות האג"ח ל-10 שנים שלה האמירו לרמה של יותר מ-7.5% והמשקיעים חששו כי היא תזדקק לחבילת חילוץ גדולה יותר ממה שהם סברו בתחילה. בניסיון להתמודד עם המשבר שתקף אותה, החליטו קובעי המדיניות על שורה של צעדים, ביניהם איסור המסחר בשורט לתקופה של כ-3 חודשים והגבלת שעות הסיאסטה, במטרה לעודד את הצריכה הפרטית. נציין כי היום צלחה המדינה הנפקת אג"ח לטווח קצר בהיקף של כ-3 מיליארד אירו.

מעבר לספרד, יוון חזרה לכותרות היום, כאשר נציגי ה"טרויקה" הגיעו ליוון במטרה לבחון את קצב ההתקדמות שלה בכל הנוגע ליישום הרפורמות וצעדי הצנע עליהם היא התחייבה במסגרת חבילת החילוץ שהוענקה לה. על פי דיווחים, הרושם שקיבלה המשלחת הוא כי יוון לא תוכל לעמוד ביעדים שנקבעו והיא תצטרך לבצע הסדר חוב נוסף.

בתוך כך, סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה הלילה כי היא מעניקה תחזית שלילית ל-3 כלכלות באירופה בעלות דירוג "Aaa" - גרמניה, הולנד ולוקסמבורג, לאור "חוסר הוודאות ההולך וגובר" באשר למשבר.

בארה"ב יצאה היום הממשלה בהנפקת אג"ח לשנתיים. הביקוש היה גדול מההיצע פי 4, והתשואה ירדה לשפל כל הזמנים של 0.22%. גם התשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה לשפל כל הזמנים - 1.394%.

השווקים סוערים ו"הפחד" גואה; על מה ממליץ המומחה?

מדד מנהלי הרכש ממשיך לרדת

קריאה מוקדמת של מדד מנהלי הרכש לחודש יולי הראה כי הצמיחה של מגזר הייצור בארה"ב האטה לרמתה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2010. הקריאה של המדד נפלה ל-51.8 נקודות מ-52.5 נקודות בחודש יוני. מדובר למעשה בקריאה השנייה הכי גרועה מאז ההתאוששות מהמשבר של 2008. עם זאת, מדובר בקריאה מעל 50 נקודות המסמנת פעילות מוגברת.

ב-17:00 פורסם מדד מחירי הבתים לחודש מאי שעלה ב-0.8%, לאחר עלייה של 0.7% בחודש אפריל. צפי האנליסטים הצביע על עלייה מתונה יותר של 0.5%.

באותה השעה פורסם גם מדד הייצור במחוז ריצ'מונד שרשם קריאה שלילית של 17 נקודות לאחר שרשם קריאה שלילית של 3 נקודות בחודש הקודם. האנליסטים ציפו כי יוותר ללא שינוי.

האם אפל שוב תעקוף את התחזיות?

היום הגדול של ענקית הטכנולוגיה הגיע. אפל תדווח על תוצאותיה לרבעון השני לאחר המסחר כאשר קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח נקי של 10.36 דולר למניה ועלייה של כ-30% במכירות.

לפני פתיחת המסחר דיווחה ענקית התקשורת AT&T על רווח של 3.9 מיליארד דולר או 66 סנט למניה ברבעון השני, זאת לעומת רווח של 3.59 מיליארד דולר או 60 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-31.6 מיליארד דולר, לעומת 31.5 מיליארד דולר ברבעון הקודם, אך מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 31.7 מיליארד דולר.

אודיוקודס , ספקית של טכנולוגיות VoIP ומוצרי רשתות קוליות, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של 2012. ההכנסות לרבעון השני הסתכמו ב-31 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012 ו-41.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. בשורה התחתונה דיווחה אודיוקודס כי ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-2 מיליון דולר, או 5 סנט למניה, במונחי GAAP.

יאהו ריכזה עניין לאחר שדירקטור בחברה, דניאל לואב, קנה היום 2.5 מיליון מניות שלה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]