המעו"ף ננעל בעלייה לקראת הפקיעה מחר; כיל זינקה 4%

מחר פוקעות אופציות המעו"ף לחודש יולי ■ אפל פספסה את התחזיות - המניה צנחה ב-5.5% במסחר המאוחר ■ שטייניץ ונתניהו החליטו על העלאת המע"מ ■ מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין

המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') עבר להתנהל בעליות בשעת המסחר האחרונה, זאת לקראת פקיעת אופציות המעו"ף לחודש יולי מחר. לאחר סיום המסחר אמש דיווחה חברת אפל על תוצאותיה ברבעון האחרון ופספסה את התחזיות - המניה צנחה ב-5.5% במסחר המאוחר ואנליסטים רבים רואים בכך סימן מבשר רעות לכלכלה האמריקנית ולהמשך עונת הדוחות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות, שהתמתנו לקראת הסיום לאור דיווח בוול סטריט ג'ורנל כי הפדרל ריזרב מתקרב למהלך לתמרוץ הכלכלה, וכי החלטות הקשורות בכך יתקבלו בשבוע הבא או בספטמבר. נציגי ה"טרויקה" פתחו אתמול ביקור ביוון כדי להעריך האם היא מיישמת את התנאים שהם הציבו לה וכדי לנסות להבין לאן מועדות פניה של המדינה מוכת החובות. כל זאת, כאשר ברקע סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את התחזית של כלכלת גרמניה לשלילי ועלויות המימון של ספרד ממשיכות להעיב על השווקים, חרף העובדה שהיא צלחה אתמול הנפקת אג"ח.

אפל כאמור אכזבה אמש את המשקיעים: ענקית הטכנולוגיה דיווחה לאחר נעילת המסחר על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של 2012 (הרבעון הפיסקאלי השלישי) ופספסה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.

בחזרה לצרות המקומיות. המע"מ יעלה ב-1% או יותר, כך ככל הנראה יחליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, בהצעה שתובא לישיבת הממשלה הקרובה ביום שני הקרוב. כפי שנחשף ב"גלובס", מהלך זה צפוי להניב 4 מיליארד שקל (כל 1% מע"מ) לקופת המדינה. כמו כן, בהתאם לחשיפת "גלובס" מלפני שבוע, הוא יביא גם קיצוץ רוחבי בתקציב המשרדים בסך 700 מיליון שקלים.

מחר פוקעות האופציות

האם על רקע הפסימיות של החוזה ביום חמישי האחרון אנו יכולים לקבוע את הכיוון של המדד בפקיעה מחר? מנור סעדי מבנק מזרחי טפחות כותב כי התשובה לשאלה זו טמונה במענה לשאלות אחרות. הראשונה, מה תהיה עלות הגלגול של החוזים? במקרה שבו עלות הגלגול תהיה גבוהה לאלו המחזיקים ב-LONG את החוזה הסינטטי, נראה ביקוש גבוה ביום הפקיעה על רקע הפעילות של יום חמישי. במקרה שהגוף הפיננסי שמכר את השוק דרך החוזים, ימכור סל מניות שיש ברשותו, נהיה עדים למחזור גבוה סביב מחירי הבסיס.

עליות חדות במלאנוקס ובבילון

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין. מייקל קלר, אנליסט הבנקים של סיטי, חתך אתמול את ההמלצות למניות לאומי ודיסקונט , ולמעשה נותר עם המלצת "קנייה" אך ורק על מניית בנק הפועלים . קלר מזהיר מהאטה חריפה במשק הישראלי שתשפיע לרעה על הבנקים בשנתיים הקרובות.

גם מניות הגז הטבעי ריכזו עניין. בריטיש פטרוליום אישרה אתמול כי זכתה במכרז לאספקת גז טבעי נוזלי לחברת החשמל, כך אישרו אמש גורמים בחברה לסוכנות הידיעות "רויטרס". מחברת החשמל טרם נמסרה כל תגובה מאחר ו"עדיין מתנהל משא ומתן מסחרי". נציין את ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר, השותפות המרכזיות בפרוייקט "תמר".

מניית אודיוקודס המשיכו לאבד גובה עקב פער שלילי של כ-3.6% מול ניו-יורק לאחר שאתמול דיווחה החברה על תוצאותיה ברבעון השני. מנגד, מלאנוקס ופרטנר מתקדמות על רקע פערים חיוביים.

מניית שמן נפט וגז ריכזה עניין גם היום לרכז מחזורים גבוהים ורושמת עלייה חדה. עוד מניה שלא עוצרת היא בבילון .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]