מניית אפל סופגת הורדת מחיר יעד ל-730 דולר

זאת, לאחר הדוחות שפרסמה אתמול לרבעון השני בהם פספסה את תחזיות האנליסטים ■ בית ההשקעות ריימונד ג'יימס: "המגמה החלשה באירופה היא סימן פוטנציאלי לכך שהרווחים מהאייפון הולכים לקטון בעתיד"

התוצאות המאכזבות נותנות את אותותיהן: בית ההשקעות ריימונד ג'יימס הוריד היום (ד') את המלצתו למניית אפל ל"תשואת חסר" ואת מחיר היעד הוא הוריד ל-730 דולר מ-800 דולר.

זאת, לאחר הדוחות שפרסמה אתמול לרבעון השני של 2012 בהם פספסה את תחזיות האנליסטים, וגם את תחזית מכירות האייפון, עקב ההאטה במכירות הסמארטפונים.

"אנחנו מאמינים שעיקר הפספוס נובע מכך שלקוחות דחו שדרוגים לטלפונים שלהם עד היציאה של האייפון 5 שצפוי בסתיו. עם זאת, המגמה החלשה באירופה היא סימן פוטנציאלי לכך שהרווחים מהאייפון הולכים לקטון בעתיד", כך נכתב בסקירה של בית ההשקעות.

כאמור, אפל דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות ופיספסה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. אפל דיווחה על הכנסות של 35.02 מיליארד דולר, לעומת הצפי בשוק שעמד על 37.23 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 9.32 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 10.35 דולר למניה. מדובר בגידול של 19.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם במסחר המאוחר צנחה מניייתה עד כ-6%.